Православие » Иконы » Мирожская икона божией матери

Мирожская икона божией матери

Икона Божией Матери Мирожская

В Спас­ском Ми­рож­ском мо­на­сты­ре, ос­но­ван­ном при устье ре­ки Ми­ро­жи на Псков­щине в 1156 го­ду пре­по­доб­ным Ав­ра­ами­ем Ми­рож­ским и свя­ти­те­лем Ни­фон­том, ар­хи­епи­ско­пом Нов­го­род­ским, хра­ни­лась Ми­рож­ская чу­до­твор­ная ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри.

Яв­ле­ние ее про­изо­шло в 1198 го­ду.

По­чти че­ты­ре сто­ле­тия спу­стя, в 1567 го­ду, в день па­мя­ти пре­по­доб­но­го Ав­ра­амия, в го­ро­де Пско­ве, во вре­мя сви­реп­ство­вав­ше­го мо­ро­во­го по­вет­рия, от этой ико­ны, как гла­сит пре­да­ние, «та­ин­ство со­вер­ши­ся Гос­по­жи Вла­ды­чи­цы на­шей Бо­го­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Ма­рии чест­на­го Ее зна­ме­ния: от пре­чи­с­та­го об­ра­за ико­ны сле­зы из обою очию, яко струя, те­ча­ху, и мно­га бла­го­да­ре­ния и цель­бы бы­ва­ху че­ло­ве­ком от об­ра­за Ма­те­ре Гос­под­ня». То­гда из Спа­со-Пре­об­ра­жен­ско­го со­бо­ра Ми­рож­ско­го мо­на­сты­ря ико­ну пе­ре­нес­ли, «…по­ста­ви­ша ю в со­бор­ной церк­ви свя­тыя Жи­во­на­чаль­ныя Тро­и­цы воз­ле ал­та­ря… чест­но, и от то­го вре­ме­ни на­ча­ша мно­га и раз­лич­на ис­це­ле­ния че­ло­ве­ком быв­ши…». С тех пор в па­мять мно­го­чис­лен­ных бла­го­де­я­ний Бо­го­ма­те­ри, яв­лен­ных через Ее свя­той об­раз, бы­ло уста­нов­ле­но празд­но­ва­ние в честь Ми­рож­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри 24 сен­тяб­ря.

Чу­до­твор­ная ико­на на­пи­са­на по чи­ну Оран­ты – «Мо­ля­щей­ся».

Бо­жи­ей Ма­те­ри пред­сто­ят Псков­ские свя­тые: спра­ва – свя­той бла­го­вер­ный князь До­в­монт, в ино­че­стве – Ти­мо­фей (па­мять 20 мая), сле­ва – в мо­лит­вен­ном по­ло­же­нии его су­пру­га, пре­по­доб­ная Мар­фа, в ми­ру Ма­рия Ди­мит­ри­ев­на. Не без ос­но­ва­ния пред­по­ла­га­ют, что изо­бра­же­ния кня­зя и его су­пру­ги по­яви­лись на иконе поз­же, так как ико­на яви­лась в 1198 г., а князь скон­чал­ся в 1299 г.

Царь Иоанн Гроз­ный увез чу­до­твор­ный Ми­рож­ский об­раз из Пско­ва (он не со­хра­нил­ся), а в мо­на­сты­ре остал­ся спи­сок – так на­зы­ва­е­мая «Ве­ли­кая Па­на­гия» Спа­со-Ми­рож­ско­го мо­на­сты­ря.

Чу­до­твор­ный об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри пре­бы­вал в оби­те­ли вплоть до тра­ги­че­ских со­бы­тий на­ча­ла XX ве­ка. В 1922 го­ду Ми­рож­ский мо­на­стырь был за­крыт боль­ше­ви­ка­ми, а «Ве­ли­кая Па­на­гия» через че­ты­ре го­да по­па­ла в об­ласт­ной ху­до­же­ствен­ный и ис­то­ри­ко-ар­хи­тек­тур­ный му­зей, в хра­ни­ли­щах ко­то­ро­го на­хо­дит­ся и сей­час.

В 1998 го­ду чу­до­твор­ный об­раз на вре­мя по­ки­нул свое му­зей­ное за­то­че­ние – по слу­чаю 800-ле­тия яв­ле­ния Ми­рож­ской ико­ны Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы в Пско­ве про­шел тор­же­ствен­ный крест­ный ход от Свя­то-Тро­иц­ко­го со­бо­ра в Ми­рож­ский мо­на­стырь – ту­да, где и по­до­ба­ет на­хо­дить­ся свя­то­му чу­до­твор­но­му об­ра­зу.

Источник: https://azbyka.ru/days/ikona-mirozhskaja

Мирожская чудотворная икона Божией Матери

Мирожская чудотворная икона Божией Матери

В Спасском Мирожском монастыре, основанном при устье реки Мирожи на Псковщине в 1156 году преподобным Авраамием Мирожским и святителем Нифонтом, архиепископом Новгородским, хранилась Мирожская чудотворная икона Божией Матери. Явление ее произошло в 1198 году.

Почти четыре столетия спустя, в 1567 году, в день памяти преподобного Авраамия, в городе Пскове, во время свирепствовавшего морового поветрия, от этой иконы, как гласит предание, «таинство совершися Госпожи Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии честнаго Ее знамения: от пречистаго образа иконы слезы из обою очию, яко струя, течаху, и многа благодарения и цельбы бываху человеком от образа Матере Господня».

Тогда из Спасо-Преображенского собора Мирожского монастыря икону перенесли, «…поставиша ю в соборной церкви святыя Живоначальныя Троицы возле алтаря… честно, и от того времени начаша многа и различна исцеления человеком бывши…». С тех пор в память многочисленных благодеяний Богоматери, явленных через Ее святой образ, было установлено празднование в честь Мирожской иконы Божией Матери 24 сентября/7 октября.

Чудотворная икона написана по чину Оранты – «Молящейся».

Божией Матери предстоят Псковские святые: справа – святой благоверный князь Довмонт, в иночестве – Тимофей (память 20 мая), слева – в молитвенном положении его супруга, преподобная Марфа, в миру Мария Димитриевна.

Не без основания предполагают, что изображения князя и его супруги появились на иконе позже, так как икона явилась в 1198 г., а князь скончался в 1299 г.

Царь Иоанн Грозный увез чудотворный Мирожский образ из Пскова (он не сохранился), а в монастыре остался список – так называемая «Великая Панагия» Спасо-Мирожского монастыря.

Чудотворный образ Божией Матери пребывал в обители вплоть до трагических событий начала XX века. В 1922 году Мирожский монастырь был закрыт большевиками, а «Великая Панагия» через четыре года попала в областной художественный и историко-архитектурный музей, в хранилищах которого находится и сейчас.

В 1998 году чудотворный образ на время покинул свое музейное заточение – по случаю 800-летия явления Мирожской иконы Пресвятой Богородицы в Пскове прошел торжественный крестный ход от Свято-Троицкого собора в Мирожский монастырь – туда, где и подобает находиться святому чудотворному образу.

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Мирожская» молятся при всякой немощи телесной и душевной, об облегчении недугов, от всяких эпидемий.

Яко звезда пресветла возсия в Российской земли от иконы честнаго образа Твоего, Богородице Дево, из обою очию текущи слезы Твоя, яко река, и видевше народи псковскии, мужи и жены и с чады, с плачем молящеся образу Твоему, сице глаголюще:
О Пресвятая Владычице Богородице, не забуди грешных раб Твоих, молящися Христу Богу нашему спастися нам.

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Мирожская»

О Пресвятая Владычице Богородице, Небеснаго Царя Мати, Богоизбранная Отроковице, ненадежных надеяние, больных исцеление, сирым предстательнице, скорбящим утешение и радость, обидимым покровительнице и всем в бедах и напастех сущим скорое поможение и заступление! Помози, о Мати Божия, и нам грешным в скорби нашей, возвесели радостию сердца людей Твоих, управи в мире и тишине жизнь нашу, и не даждь нам во отчаяние впасти. Ты бо едина еси паче всех святых и паче всех горних умов предстательница наша к Богу, яко Всеблагаго Царя Благая Мати. Темже мы грешнии, на пречистый Твой образ знамения взирающе, умиленно преклоняем колена, и благоговейно лобызающе, молим Тя, Благосердая Мати: не отрини смиреннаго моления нашего и яви нам знамение милости Твоея, никтоже бо, к Тебе прибегая со упованием, исходит от Тебе посрамлен, но просит благодати и приемлет дар к полезному прошению, прославляя Сына Твоего и Бога, и Тебе с Ним, во веки веков. Аминь.

Источник: http://www.brooklyn-church.org/mirozhskaya-chudotvornaya-ikona-bozhiej-materi.html

Мирожская икона божией матери – древо

Статья из энциклопедии “Древо”: drevo-info.ru

Мирожская икона Божией Матери. Список XVII в.

Мирожская икона Божией Матери, “Мирожская Оранта”.

Память 24 сентября

Мирожская икона написана по чину Оранты – “Молящейся”. Пресвятой Богородице предстоят Псковские святые: справа – святой благоверный князь Довмонт-Тимофей, слева – его супруга, преподобная Марфа, в миру Мария Дмитриевна.

Явилась в 1198 году, будучи обретена на берегу реки Мирожи. Икона находилась в Мирожском монастыре.

Поздее на иконе были дописаны изображения святых князя Довмонта и его супруги. Есть предание, что по просьбе благоверного князя он был изображен с супругой, и, скорее всего, нимбов за их головами не было. Нимбы появились на иконе когда святые были канонизированы и благодарные псковичи написали их.

В царствование Иоанна Грозного, во время свирепствовавшего во Пскове морового поветрия, 24 сентября 1567 года, в день памяти преподобного Авраамия от этой иконы, как повествует древнее сказание, “таинство совершися Госпожи Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии честнаго Ее знамения: от пречистаго образа иконы слезы из обою очию, яко струя, течаху, и многа благодарения и цельбы бываху человеком от образа Матере Господня”. Икону торжественно перенесли тогда в Троицкий собор и перед ней совершались молебны и Богослужения, люди прикладывались к иконе и получали исцеление и укрепление. После этого царь Иоанн Грозный увёз чудотворный Мирожский образ из Пскова в Москву, а в монастыре остался список “мера в меру” – так называемая “Великая Панагия” из Спасо-Мирожского монастыря. Празднование знамения Мирожской иконы установлено в том же, 1567 году, по благословению архиепископа Новгородского и Псковского Пимена. Этой иконе была составлена особая служба, напечатанная в Минее 1666 года.

Первый список чудотворной иконы находился в Мирожском монастыре до 1920-х годов. Тогда монастырь был закрыт, а ценности и святыни были изъяты. По состоянию на 2006 [1] судьба чудотворной иконы оставалась неизвестной, первый список “Мирожской Оранты” находился в Псковском музее-заповеднике, а для монастыря в 1998 году был написан ещё один список.

Список Мирожской иконы находящийся в Мирожском монастыре. Список 1998 г.

Молитвы

Величание

Величаем Тя, / Пресвятая Дево, / Богоизбранная Отроковице, / и чтем образ Твой честный, / имже показала еси пречудное знамение.

Тропарь, глас 4

Яко звезда пресветла возсия в Российской земли / от иконы честнаго образа Твоего, Богородице Дево, / из обою очию текущи слезы Твоя, яко река, / и видевше народи псковскии, мужи и жены и с чады, / с плачем молящеся образу Твоему, сице глаголюще: / о, Пресвятая Владычице Богородице, / не забуди грешных раб Твоих, / молящися Христу Богу нашему спастися нам.

Кондак, глас 7

Заступнице христианом непостыдная / и Предстательнице граду нашему Пскову, / не презри моления нас грешных / и видящих от Твоего честнаго образа стезы текуща из обою очию, / и молящуся прилежно, / но предвари, яко Блага, на помощь нашу, верно к Тебе прибегающим, / услыши наша моления, Богородице, / и избави нас от нахождения поганых, / ускори же на молитву нашу и потщися на умоление, / заступающи присно, Богородице, чтущих Тя; / радуйся, Дево, христианом похвало.

Использованные материалы

[1]  http://www.pskov-eparhia.ellink.ru/browse/show_news_type.php?r_id=2174

Источник: https://drevo-info.ru/articles/7261.html

Каноны Пресвятой Богородице пред иконой «Мирожская»

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Волно́ю морско́ю Скры́вшаго дре́вле гони́теля мучи́теля под земле́ю скры́ша спасе́нных о́троцы, но мы́, я́ко отрокови́цы, Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Прииди́те, все́х ве́рных благочести́вое мно́жество, духо́вно ли́к совоку́пльше, Пречи́стую Ма́терь Сло́ва пе́сньми похва́лим, зря́ще от пречи́стаго Ея́ о́браза зна́мение преди́вное показа́вшееся, е́же и воспои́м боже́ственными пе́сньми.

Я́коже ле́ствицу превысо́кую зри́м Тя́ дне́сь, Де́во Всенепоро́чная, е́юже к Небе́сней высоте́ прехо́дим, Тя́ бо Предста́тельницу и непобеди́мое утвержде́ние стяжа́вше, Пречи́стая, наве́т вра́жиих избавля́емся и спаса́емся, ве́рою к Тебе́ притека́ющии.

В рождестве́ тли́ не прие́мши, тле́ния все́х на́с, Де́во, измени́, печа́ли уставля́ющи, Ма́терним Твои́м дерзнове́нием, Богора́дованная.

И́н. гла́с 8.

Ирмо́с: Посече́нный несеко́маго пресече́, и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де; лю́таго врага́ вода́ потопи́, и непроходи́мое про́йде Изра́иль, пе́снь же воспева́шеся: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Боже́ственныя си́лы же́зл преоблиста́я бла́гостию, святы́м зна́мением от свята́го жили́ща, яви́ся чу́до па́че естества́ от о́браза Твоего́, Пречи́стая.

Ви́деша пресла́вное дне́сь зна́мение, бы́вшее от боже́ственнаго Твоего́ зра́ка, Ма́ти Бо́жия, и е́же о Тебе́ та́инство пропове́дающееся, Богоро́дице Де́во, издале́ча зря́щии Твоя́ чудеса́.

Наде́жду иму́ще на Тя́, Богороди́тельнице, и несумне́нну ве́ру, гра́да сего́ наро́ди Тебе́ гра́ду забра́ло положи́ша, Де́во Неискусобра́чная.

Я́ко жи́ву Ма́терь Сло́ва ви́дев Тя́ наро́д многочи́сленный, зна́мение изря́дно показа́вшу, и обстоя́ще Твою́ всечестну́ю ико́ну со свяще́нным собо́ром, ру́це возде́вше к высоте́, моля́хуся, Тебе́ призыва́юще на по́мощь.

Читайте также:  Ангелы хранители человека как узнать, знаки, молитва

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Тобо́ю, Христе́, Небеса́ утвержда́ема вся́, Сло́во Бо́жие и Си́ла, испове́дуют сла́ву неизрече́нну и вседе́тельныя руки́ Твоея́ сотворе́ние, не́сть бо пресвя́т, ра́зве Тебе́, Го́споди.

Умилосе́рдися на ста́до Твое́, Пречи́стая, и ми́р гра́ду Твоему́ да́руй, сопроти́вных че́люсти сокруши́ и те́х не́мощны до конца́ покажи́.

О́бщаго Па́стыря и Влады́ку поро́ждши, Христа́, Де́во Неискусобра́чная, Тому́ помоли́ся настоя́щаго гне́ва изба́витися на́м и проти́внаго обстоя́ния, Влады́чице.

Ми́лостивая, Ми́лостиваго ро́ждши Спа́са, ви́ждь озлобле́ние и воздыха́ние люде́й Твои́х: ускори́, Пречи́стая, уще́дрити ны́.

И́н.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Приклони́ у́хо Твое́, Блага́я, и ви́ждь озлобле́ние на́ше и бе́д умноже́ние, к Тебе́ бо душе́внии о́чи простира́ем, Влады́чице, с пла́чем коле́на преклоня́ем, мо́лим Тя́, вопию́ще: сла́ва, Богома́ти, зна́мению Твоему́.

Пою́т Тя́, Богоро́дице, а́нгельстии чи́ни и пра́зднуют проро́цы, патриа́рси со святи́тели, теку́ще во святу́ю це́рковь, с ни́миже тогда́ и боголюби́вии наро́ди, ви́деша Тя́, Цари́це, за ны́, гре́шныя, к Сы́ну моля́щуся поми́ловати гра́д и лю́ди, в не́м живу́щия и сла́вящия Твоего́ пречи́стаго о́браза преди́вное зна́мение.

О пресла́вное зна́мение, испо́лнено у́жаса! Ви́девше тогда́ наро́ди от Твоея́ всечестны́я ико́ны, Богороди́тельнице, от обою́ о́чию сле́зы исходя́ща, стра́хом одержи́ми, со слеза́ми си́це взыва́ху: Влады́чице, не оста́ви на́с.

Зна́мения ны́не наста́ де́нь, зна́мения ико́ны Твоея́, Де́во Богороди́тельнице, пра́здник све́тел соверша́юще, вопие́м Ти́: не́сть, Пречи́стая, па́че Тебе́, Богоневе́сто.

Седа́лен, гла́с 8:

Ю́же дре́вле ли́к проро́ческий пропове́да две́рь Небе́сную, неопали́мую купину́, и све́щник многосве́тлый, злату́ю кади́льницу, ру́чку и же́зл, пресла́вно дне́сь и ди́вно зна́мение показа́. Те́мже благода́рственная пе́ния воспису́ем Ти́, раби́ Твои́, Богоро́дице: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти, Тебе́ бо и́мамы наде́жду, раби́ Твои́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Удиви́ся Тво́й ра́зум от мене́, услы́шавшу пресла́вная веле́ния смотре́ния Твоего́, укрепи́ся же возлюбле́нием Твоего́ схожде́ния, Ты́ бо моея́ нищеты́ не отве́рглся еси́.

Почита́ющий Тя́ гра́д, Пречи́стая, и по до́лгу блажа́щий, огражда́й от безбо́жных, Чи́стая, иноплеме́нник, Ты́ бо тому́ еси́, Пречи́стая, бога́тство неотъе́млемо, покро́в же и держа́ва.

Не мо́жет Тя́ сло́во челове́ческое, ни язы́к хвали́ти досто́йно, от Тебе́ бо без се́мене Живода́вец Бо́г воплоти́тися, Пречи́стая, изво́ли.

Помози́, Пречи́стая, спасти́ся пою́щим Тя́ и изба́ви от проти́вных наше́дшаго преще́ния, Богороди́тельнице.

И́н.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Я́же Кла́с прозя́бши и возрасти́вши животво́рный, неора́нная ни́ва, даю́щи ми́рови жи́знь, Богоро́дице, спаса́й пою́щия Тя́.

Многобога́тный да́р и неотъе́млемое сокро́вище да́л еси́ гра́ду Твоему́, ико́ну Пречи́стыя Твое́й Ма́тере, Сло́ве, и сея́ по́мощию проти́вных низлага́й.

В боже́ственнем хра́ме Твое́м. Богора́дованная, иде́же чудотво́рная Твоя́ ико́на поста́влена бы́сть, во утвержде́ние богохрани́мому гра́ду на́шему, совоку́пльшеся, Тя́ прославля́ем.

Собо́ри ве́рных и вся́ко состоя́ние челове́ческое веселя́тся, совоку́пльшеся в честне́м хра́ме Твое́м, зря́ще в не́м, я́коже пресве́тлое со́лнце, о́браз Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, Сло́ве.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Сою́зом любве́ связу́еми, апо́столи, влады́чествующему все́ми себе́ Христу́ возло́жше, кра́сны но́ги очища́ху, благовеству́юще все́м ми́р.

Те́плая Засту́пнице к Тебе́ прибега́ющим и ненаде́ющимся наде́жда, ви́ждь озлобле́ния люди́й Твои́х и пода́ждь Твою́ по́мощь, Пречи́стая,

Я́же О́гнь ро́ждшая Боже́ственный, проти́вных, Де́во Пречи́стая, моли́твы Твоея́ огне́м попали́, я́ко су́щи Ма́ти Зижди́теля, Всепе́тая.

Чи́стая Богоневе́сто, недоуме́нныя лю́ди уще́дри Ма́терними Твои́ми моли́твами и е́же на ны́ сопроти́вных обстоя́ние претвори́ вско́ре моли́твами Твои́ми.

И́н.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Вели́кий преднапису́ет Тя́ во проро́цех Моисе́й ковче́г, и трапе́зу, и све́щник, и ру́чку, обра́зно явля́я воплоще́ние е́же от Тебе́ Вы́шняго, Ма́ти Де́во.

Я́ко щито́м, огражда́еми непобеди́мою Твое́ю си́лою, Де́во, сопроти́вных побежда́ем неизрече́нное мно́жество, Всепе́тая.

Ты́ бога́тство неистощи́мое, исцеле́ний исто́чник ве́рою прибега́ющим к хра́му Твоему́, иде́же пребыва́ет честны́й о́браз Тво́й, Влады́чице.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Я́т бы́сть, но не удержа́н в пе́рсех ки́товых Ио́на, Тво́й бо о́браз нося́, страда́вшаго и погребе́нию да́вшагося, я́ко от черто́га, от зве́ря изы́де. Приглаша́ше же кустоди́и: храня́щии су́етная и ло́жная, ми́лость сию́ оста́вили есте́.

Изба́ви на́с язы́ческаго наше́ствия и гра́д Тво́й, Всепе́тая, и не преда́ждь до конца́ поги́бнути насле́дию Твоему́, Пречи́стая, но си́лою Ро́ждшагося из Тебе́, Влады́чице, проти́вных низложи́.

Многосогре́шших к Тебе́ не пре́зри, но приими́ мольбу́ Ма́тере Твоея́ о на́с, Ще́дре, да не похва́лятся сопроти́внии: где́ е́сть Бо́г и́х? глаго́люще, но да разуме́ют вси́, я́ко Ты́, Изба́витель, с на́ми еси́.

Ны́не по́мощи прии́де вре́мя, ны́не премене́нию потре́ба, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу моли́ся, я́ко да уще́дрит согреши́вших на́с и належа́щаго гне́ва изба́вит.

И́н.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Псалмы́ Тя́ воспева́ем, Обра́дованная, и немо́лчно Ти́, е́же ра́дуйся, вопие́м, Ты́ бо источи́ла еси́ все́м ра́дость.

Зна́мение стра́шно и ве́щь пресла́вну от Твоея́ ико́ны, Влады́чице, дне́сь пра́зднующе, лю́дие Твои́, Богоро́дице, похва́льная, я́ко досто́йно похвалы́, прино́сим Ти́, глаго́люще: ра́дуйся, Обра́дованная.

Честну́ю ико́ну Твою́ ра́достным се́рдцем и душе́ю облобыза́ем, веселя́щеся, и, те́плою ве́рою прикаса́ющеся, исцеле́ние почерпа́ем.

Конда́к, гла́с 7:

Засту́пнице христиа́ном непосты́дная и Предста́тельнице гра́ду на́шему Пско́ву, не пре́зри моле́ния на́с, гре́шных, ви́дящих от Твоего́ честна́го о́браза сле́зы теку́ща из обою́ о́чию и моля́щихся приле́жно, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь на́м, ве́рно к Тебе́ прибега́ющим, услы́ши на́ша моле́ния, Богоро́дице, и изба́ви на́с от нахожде́ния пога́ных, ускори́ же на моли́тву на́шу и потщи́ся на умоле́ние, заступа́ющи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя́: ра́дуйся, Де́во, Христиа́ном похвало́.

И́кос:

Разреши́ тьму́ мои́х прегреше́ний, во уме́ мое́м лежа́щую, и Твои́м мя́ све́том просвети́, Де́во, я́ко да возмогу́ Тебе́ похвалу́ принести́, ю́же Оте́ц восхвали́, и Ду́х Святы́й осени́, Сы́н же и Сло́во Бо́жие всели́ся и, нетле́нно от пречи́стою Твое́ю боку́ проше́д, с челове́ки поживе́, те́мже гре́шнии мы́ и недосто́йнии раби́ Твои́, дне́сь соверша́юще свяще́нное торжество́, зна́мение бы́вшее честны́я ико́ны Твоея́, и́мже преди́вное чу́до показа́ла еси́, и Твоему́ чудеси́ уди́вльшеся, Твои́х бога́тных дарова́ний испо́лнившеся, вме́сто благово́нных арома́т, ели́ко возмо́жно на́м, земны́м, похва́льная прино́сим Ти́, глаго́люще: ра́дуйся, покро́ве и наде́жда гра́ду Твоему́; ра́дуйся, я́ко проти́вных си́лою Твое́ю низлага́ем; ра́дуйся, Разу́мнаго Со́лнца Ма́ти, ве́рных просвеща́ющи, неве́рных же помрача́ющи; ра́дуйся, Де́во, христиа́ном похвало́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Неизрече́нное чу́до: в пещи́ Изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене во гро́бе ме́ртв, бездыха́нен полага́ется во спасе́ние на́с, пою́щих: Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Вои́стинну сокро́вище честно́е гра́ду Твоему́ ико́на Твоя́, Пречи́стая, дарова́ся ю́же са́ми зря́ще, чудеси́ удивля́емся и Сы́ну Твоему́ вопие́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Я́коже иногда́ ниневи́тяны покая́ния ра́ди пощади́л еси́, Сло́ве Бо́жий, про́поведию Ио́ны проро́ка, та́кожде и зде́ показа́ о́бразом Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, Христе́, вопию́щим: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Хра́м Тя́ Бо́жий, Влады́чице, ве́дуще, во святе́м хра́ме Твое́м ру́це нечи́стыя дви́жем на моли́тву: ви́ждь озлобле́ние на́ше и пода́ждь Твою́ по́мощь, Богоро́дице.

И́н.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ви́ждь, Пречи́стая, озлобле́ние ра́б Твои́х, и не отри́ни в коне́ц, Твое́ бо есмы́ достоя́ние и Твое́ю наде́ждею крепи́мся, да вси́ вопие́м Ти́: ра́дуйся, Обра́дованная.

Светоно́сная благода́ть и исцеле́ние даде́ся гра́ду Твоему́, о́браз Тво́й, Пречи́стая, его́же любе́зно облобыза́юще, велича́ем.

Незаходи́маго Све́та свеща́, Боже́ственнаго Сия́ния яви́ся све́щник, златосия́яй и ми́р озаря́яй заре́ю чи́стаго де́вства, пою́щия Тя́ спаса́еши, Благослове́нная, я́же Бо́га пло́тию ро́ждши.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ужасни́ся, боя́йся, Не́бо, и да подви́жатся основа́ния земли́: се́ бо в мертвеце́х вменя́ется в вы́шних Живы́й и во Гро́б ма́л странноприе́млется. Его́же, о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Собезнача́льнаго Сло́ва Отцу́, Де́во Пречи́стая, нетле́нно родила́ еси́, Того́ моли́, Богороди́тельнице, от сопроти́вных напа́стей спасти́ся пою́щим: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Его́же пропове́даша на Престо́ле превысо́це Иса́ия, Сего́ в ложесна́х, Де́во, вмести́ла еси́ и нетле́нно породила́ еси́, Того́ моли́ спасти́ся гра́ду Твоему́, пою́щу: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Еди́на су́ща Блага́я, Преблага́го Сло́ва умоли́ приле́жно, настоя́щаго гне́ва гра́ду Твоему́ изба́витися, несумне́нною ве́рою Сы́ну Твоему́ зову́щим: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сопроти́вных разжже́нныя пламенови́дныя на на́с угаси́ стре́лы, я́ко да Тя́ пое́м, Чи́стая, во ве́ки.

Па́че естества́ Соде́теля и Спа́са, Бо́га Сло́ва родила́ еси́, Де́во, те́мже Тя́ пое́м, Чи́стая, во ве́ки.

Я́ко нетле́нное зерца́ло име́я гра́д Тво́й ико́ну Твою́, Пречи́стая, сопроти́вящихся низлага́ем и Сы́ну Твоему́ вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Что́ Ти́ принесе́м, Пречи́стая, от всея́ тва́ри сла́вимей? Недоуме́емся, Влады́чице, то́чию е́же Гаврии́л научи́: ра́дуйся, Обра́дованная.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Стра́нствия Влады́чня и безсме́ртныя трапе́зы на го́рнем ме́сте высо́кими умы́, ве́рнии, прииди́те, наслади́мся, возше́дша Сло́ва, от Сло́ва научи́вшеся, Его́же велича́ем.

О́ком милосе́рдым Твои́м свы́ше при́зри на гра́д и лю́ди Твоя́, Пречи́стая, ины́я бо по́мощи не и́мамы, то́кмо Тебе́, Всенепоро́чная, да Тя́ вси́, я́ко Ма́терь Бо́жию, непреста́нно велича́ем.

Еди́на ро́ждши Сло́во воплоще́нно, Де́во Всепе́тая, приснотеку́щий исто́чник исцеле́ний излива́еши ве́рою притека́ющим ко хра́му Твоему́, Пречи́стая.

Раби́ Твои́, вопие́м Ти́, Пречи́стая Ма́ти Бо́жия: обы́чныя ми́лости Твоя́ на гра́д и лю́ди ми́лостивно покажи́, сопроти́вных обстоя́ний на́с измени́, да Тя́ вси́ непреста́нно велича́ем.

И́н.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Се́ вре́мя благоприя́тно и де́нь спасе́ния, зна́мение ико́ны Твоея́, Пречи́стая, е́же пра́зднующе све́тло, духо́вно торжество́ соверша́ем.

Боже́ственною све́тлостию озаря́ему зри́м дне́сь, Пречи́стая, ико́ну Твою́ честну́ю, е́йже кла́няющеся, Тя́ велича́ем.

Мы́сли очи́стивше, празднолю́бнаго гра́да Пско́ва собо́ри свяще́нных лико́в и все́х ве́рных благочести́вое мно́жество, восхвали́те Ма́терь Сло́ва, е́же от Тоя́ о́браза бы́вшее преди́вное зна́мение, ему́же со стра́хом кла́няющеся, велича́ем.

Де́вства Твоего́ зна́мение невреди́мо сохрани́ Сло́во Бо́жие, из Тебе́ проше́д, сохрани́ти и гра́д Тво́й мо́лимся неразори́мь, Де́во Всепе́тая, да Тя́ непреста́нно велича́ем.

Свети́лен.

Читайте также:  Cвятой шарбель, молитва исцеления

Вожделе́в Твое́й добро́те, Пречи́стая, в Тя́ всели́ся и Тя́ Засту́пницу гра́ду Твоему́ Сло́во Бо́жие дарова́, его́же сохраня́й заступле́нием Твои́м при́сно, я́ко да Тя́ ублажа́ем, Пренепоро́чная Отрокови́це.

Источник: http://akafistnik.ru/kanony-ko-presvyatoj-bogoroditse/kanony-presvyatoj-bogoroditse-pred-ikonoj-mirozhskaya/

* МИРОЖСКАЯ икона Божией Матери *

*

Мирожская икона Божией Матери

*

Икона Пресвятой Богородицы, именуемая «Мирожской»
МИРОЖСКАЯ икона Божией Матери

(1198 г.)

Иконы Божией Матери Мирожской (1567; явилась в 1198).

Мирожской иконы Божией Матери (1198).

*

День празднования 14 сентября7 октября

*

*

Икона Пресвятой Богородицы, именуемая «Мирожской»      В Пскове, при устье реки Мирожи, находится Спасский мужской монастырь, основанный в 1156 г. В нем есть чудотворная икона Знамения Богородицы Мирожской. Пресвятая Богородица изображена на ней во весь рост стоящею; по правую руку в молитвенном виде изображен благоверный князь Псковский Довмонт, во святом крещении Тимофей, а по левую в том же виде супруга его, княгиня Мария Дмитриевна. Икона сия прославилась в 1567 году 24 сентября чудесным излиянием слез и другими чудотворениями во время морового поветрия, бывшего в Пскове при царе Иоанне IV Васильевиче. С тех пор в честь Мирожской иконы Богородицы составлена особенная церковная служба, которая и напечатана в 1666 г.КОТЛОВКА.RU информационный портал

http://kotlovka.ru/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

*

===========

 ===========
Икона Божией Матери, именуемая Мирожская

7 октября (24 сентября по старому стилю)
Название иконы происходит от реки Мирожи в Псковской области, при устье которой располагался Спасский мужской монастырь. Здесь и явился образ Божией Матери в 1156 году. Позже на иконе прибавили изображения святого благоверного князя Довмонта, в крещении Тимофея (по правую руку от Богородицы), а по левую руку – его супруги, княгини Марии (в иночестве Марфы), внучки святого благоверного князя Александра Невского. Прославилась икона в 1567 году во время морового поветрия в Пскове. Когда во время эпидемии в город принесли икону из Спасского монастыря, многие жители после молитвы перед святым образом получили исцеление. В 1922 году монастырь закрыли, а Мирожская икона Пресвятой Богородицы была изъята в областной художественный и историко-архитектурный музей. Ныне в возрождённой обители чтится список (копия) древнего чудотворного образа.

http://iconsv.ru/

* =====================

МОЛИТВА
ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Мирожская»

О Пресвятая Владычице Богородице, Небеснаго Царя Мати, Богоизбранная Отроковице, ненадежных надеяние, больных исцеление, сирым Предстательнице, скорбящим утешение и радость, обидимым Покровитьельнице и всем в бедах и напастех сущим скоое поможение и заступление! Помози, О Мати Божия, и нам грешным в скорби нашей, возвесели радостию сердца людей Твоих, управи в мире и тишине жизнь нашу, и не даждь нам во отчаяние впасти. Ты бо едина еси паче всех святых и паче всех горних умов Предстательница  наша к Богу, яко Всеблагаго Царя Благая Мати. Темже мы грешнии, на пречистый Твой образ Знамения взирающе, умиленно прелоняем колена, и благоговейно лобызающе, молим Тя, благосердая Мати: не отрини смиреннаго моления нашего и яви нам знамение милости Твоея, никтоже бо, к Тебе прибегая со упованием, исходит от Тебе посрамлен, но просит благодати и приемлет дар к полезному прошению, прославляя Сына Твоего и Бога, и Тебе с Ним, во веки веков. Аминь. * ===========================

Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Мирожская»

Тропарь, глас 4:

     Яко звезда пресветла возсия в Российской земли от иконы честнаго образа Твоего, Богородице Дево, из обою очию текущи слезы Твоя, яко река, и видевше народи псковскии, мужи и жены и с чады, с плачем молящеся образу Твоему, сице глаголюще: О Пресвятая Владычице Богородице, не забуди грешных раб Твоих, молящися Христу Богу нашему спастися нам.

Кондак, глас 7:

     Заступнице христианом непостыдная и Предстательнице граду нашему Пскову не презри моления нас грешных и видящих от Твоего честнаго образа слезы текуща из обою очию, и молящуся прилежно, но предвари, яко Блага, на помощь нашу, верно к Тебе прибегающим, услыши наша моления, Богородице, и избави нас от нахождения поганых, ускори же на молитву нашу и потщися на умоление, заступающи присно, Богородице, чтущих Тя; радуйся, Дево, христианом похвало.

Величание

     Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтем образ Твой честный, имже показала еси пречудное знамение. *

==================

Мирожская икона БМ XVI век, Россия, Псковский объединенный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник Дерево, темпера,  144 х 112 см Иконографические особенности “Богоматери Мирожской” привели некоторых исследователей (прежде всего, Ф.А. Каликина) к выводу о том, что сохранившаяся икона XVI века копирует более раннее произведение с прижизненными изображениями Довмонта и Марии. На это указывают иконография Богоматери, находящая аналогии в памятниках XII-XIII веков (“Богоматерь Великая Панагия” в ГТГ): индивидуальность черт князя (высокий лоб с залысинами), древний тип одежд предстоящих и отсутствие нимбов, необычное для XVI века, когда Довмонта уже почитали как святого. Кроме того, композиция иконы близка ряду византийских и сербских памятников XIII-XIV веков с портретами донаторов – заказчиков икон или росписей. Таким образом, древний оригинал “Богоматери Мирожской”, по всей видимости, был заказан князем Довмонтом и княгиней Марией и вложен в Мирожский монастырь. Не исключено, что это утраченное произведение, в свою очередь, копировало более древнее изображение Богоматери, прославившееся чудесами в конце XII столетия. С древними изображениями связана не только иконография Богоматери на псковской иконе, но и трактовка Ее одеяний. Ассист, покрывающий всю поверхность одежд, образует широкие рельефные складки и резко отличается от штрихового ассиста, типичного для произведений XIV-XV столетий. При этом стилизованные орнаменты одежд Довмонта и Марии глубоко своеобразны и имеют аналогии в некоторых псковских памятниках XVI века (икона “Апостол Матфей и архидиакон Стефан”, фрески Успенского собора Псково-Печерского монастыря, скульптура “Святитель Никола Можайский” там же). Другие иконы Довмонта и Марии, относящиеся к XVI веку (псковская икона из собрания А.И. Анисимова в ГТГ), по стилю и иконографическим деталям отличаются от их изображений на Мирожской иконе, поскольку не являются непосредственными копиями древнего образца. Личное письмо “Богоматери Мирожской” основано на приемах, известных по псковским произведениям 1540-1550-х годов.Икона “Богоматерь Мирожская” принадлежит к иконографическому типу “Богоматерь Воплощение”. Богоматерь изображена в рост, с руками, воздетыми в молитвенном жесте. На Ее груди, в складках мафория, видна полуфигура Младенца Христа, благословляющего обеими руками. В верхних углах иконы представлены поясные архангелы. По сторонам от Богоматери в молитвенных позах изображены псковский князь Довмонт и его жена княгиня Мария. Рядом с их фигурами помещены киноварные надписи: “Бл(а)говерны княз Домантъ в с(вя)томъ [крещении] / / Тимофеи”; “Бл(а)говерная кн(я)гиня Мария Домант… // жена дщерь великаго кн(я)зя Александра Н[ев] //скаго”. Икону Псковского музея отождествляют с чтимым образом Богоматери, находившимся в Спасо-Мирожском монастыре (празднуется 24 сентября; служба напечатана в Минее 1666 г.). По преданию, первое чудо от Богородичного образа из Мирожского монастыря совершилось в 1192 или 1198 году. Однако древнейшее достоверное известие о Мирожской иконе, обладавшей такой же иконографией, что и памятник Псковского музея, относится ко второй половине XVI века. Это Сказание, составленное псковским книжником Варлаамом и посвященное чудесному истечению слез из очей Богородицы в 1567 году. В Сказании приводится описание иконы: “В той же … церкви боголепнаго Преображения Господня бе бо икона Матери Божия, образ Пречистая Богородицы, чистыя голубицы, честнаго ея Воплощения, местная, на злате. На той же бе иконе написан молебным образом на десной стране благоверный князь Домант Псковский, нареченный во святом крещении Тимофей, да тутож на другой стране образа Матери Господня написана молебным образом княгиня Мария, супруга того князя Доманта…”. Судя по тексту Сказания, икона воспринималась как покровительница Пскова, “…понеже бо Богородица молится со слезами к Сыну Своему Христу Богу нашему за град и люди, живущая в нем”. После чуда от Мирожской иконы, она была перенесена в городской Троицкий собор. Согласно псковскому преданию, в 1570 году царь Иван IV увез чудотворную икону в Москву. На основании этой легенды некоторые исследователи считают икону Псковского музея списком, исполненным для псковичей взамен вывезенного образа. По мнению Т.В. Кругловой и В.Д. Сарабьянова, первоначально в Мирожском монастыре почиталось фресковое изображение Богоматери Заступницы 1140-х годов, расположенное на предалтарном пилоне монастырского Спасо-Преображенского собора. Икона “Богоматерь Мирожская” является одним из древнейших памятников с изображением псковских святых – благоверного князя Довмонта, в крещении Тимофея (день памяти 20 мая), и его супруги княгини Марии, в иночестве Марфы (день памяти 8 ноября). Довмонт, живший во второй половине XIII века, происходил из литовского княжеского рода и первоначально был язычником. В Повести о Довмонте, составленной во второй половине XIV столетия (распространенная редакция относится к рубежу XVI-XVII вв.), сказано, что в 1266 году он бежал из Литвы в Псков, где Бог “вдохнул в него благодать Святого Духа”, и принял крещение. Став псковским князем, Довмонт служил псковичам, защищал от врагов “дом Святой Троицы” и прославился как храбрый воин и политический деятель, укрепивший псковскую независимость. В 1299 году князь скончался и был погребен в Троицком соборе. Жена Довмонта Мария была дочерью князя Дмитрия Александровича и внучкой Александра Невского (в надписи на иконе ошибочно названа дочерью Александра). После смерти мужа она постриглась в Иоанно-Предтеченском монастыре, где и была похоронена. Очевидно, уже в XIV веке Довмонта, наряду с князем Всеволодом-Гавриилом, почитали как покровителя Пскова.

***

Источник: http://vgostyahukudesnitsi.blogspot.com/2011/10/blog-post_2891.html

Мирожская икона Божией Матери

Мирожская икона Божией Матери

Празднование: 7 октября

История

В Спас­ском Ми­рож­ском мо­на­сты­ре, ос­но­ван­ном при устье ре­ки Ми­ро­жи на Псков­щине в 1156 го­ду пре­по­доб­ным Ав­ра­ами­ем Ми­рож­ским и свя­ти­те­лем Ни­фон­том, ар­хи­епи­ско­пом Нов­го­род­ским, хра­ни­лась Ми­рож­ская чу­до­твор­ная ико­на Бо­жи­ей Ма­те­ри. Яв­ле­ние ее про­изо­шло в 1198 го­ду.

По­чти че­ты­ре сто­ле­тия спу­стя, в 1567 го­ду, в день па­мя­ти пре­по­доб­но­го Ав­ра­амия, в го­ро­де Пско­ве, во вре­мя сви­реп­ство­вав­ше­го мо­ро­во­го по­вет­рия, от этой ико­ны, как гла­сит пре­да­ние, «та­ин­ство со­вер­ши­ся Гос­по­жи Вла­ды­чи­цы на­шей Бо­го­ро­ди­цы и Прис­но­де­вы Ма­рии чест­на­го Ее зна­ме­ния: от пре­чи­с­та­го об­ра­за ико­ны сле­зы из обою очию, яко струя, те­ча­ху, и мно­га бла­го­да­ре­ния и цель­бы бы­ва­ху че­ло­ве­ком от об­ра­за Ма­те­ре Гос­под­ня». То­гда из Спа­со-Пре­об­ра­жен­ско­го со­бо­ра Ми­рож­ско­го мо­на­сты­ря ико­ну пе­ре­нес­ли, «…по­ста­ви­ша ю в со­бор­ной церк­ви свя­тыя Жи­во­на­чаль­ныя Тро­и­цы воз­ле ал­та­ря… чест­но, и от то­го вре­ме­ни на­ча­ша мно­га и раз­лич­на ис­це­ле­ния че­ло­ве­ком быв­ши…». С тех пор в па­мять мно­го­чис­лен­ных бла­го­де­я­ний Бо­го­ма­те­ри, яв­лен­ных через Ее свя­той об­раз, бы­ло уста­нов­ле­но празд­но­ва­ние в честь Ми­рож­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри 24 сен­тяб­ря.

Читайте также:  Как правильно ставить свечи в церкви

Чу­до­твор­ная ико­на на­пи­са­на по чи­ну Оран­ты – «Мо­ля­щей­ся».

Бо­жи­ей Ма­те­ри пред­сто­ят Псков­ские свя­тые: спра­ва – свя­той бла­го­вер­ный князь До­в­монт, в ино­че­стве – Ти­мо­фей (па­мять 20 мая), сле­ва – в мо­лит­вен­ном по­ло­же­нии его су­пру­га, пре­по­доб­ная Мар­фа, в ми­ру Ма­рия Ди­мит­ри­ев­на.

Не без ос­но­ва­ния пред­по­ла­га­ют, что изо­бра­же­ния кня­зя и его су­пру­ги по­яви­лись на иконе поз­же, так как ико­на яви­лась в 1198 г., а князь скон­чал­ся в 1299 г.

Царь Иоанн Гроз­ный увез чу­до­твор­ный Ми­рож­ский об­раз из Пско­ва (он не со­хра­нил­ся), а в мо­на­сты­ре остал­ся спи­сок – так на­зы­ва­е­мая «Ве­ли­кая Па­на­гия» Спа­со-Ми­рож­ско­го мо­на­сты­ря.

Чу­до­твор­ный об­раз Бо­жи­ей Ма­те­ри пре­бы­вал в оби­те­ли вплоть до тра­ги­че­ских со­бы­тий на­ча­ла XX ве­ка.

В 1922 го­ду Ми­рож­ский мо­на­стырь был за­крыт боль­ше­ви­ка­ми, а «Ве­ли­кая Па­на­гия» через че­ты­ре го­да по­па­ла в об­ласт­ной ху­до­же­ствен­ный и ис­то­ри­ко-ар­хи­тек­тур­ный му­зей, в хра­ни­ли­щах ко­то­ро­го на­хо­дит­ся и сей­час.

В 1998 го­ду чу­до­твор­ный об­раз на вре­мя по­ки­нул свое му­зей­ное за­то­че­ние – по слу­чаю 800-ле­тия яв­ле­ния Ми­рож­ской ико­ны Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы в Пско­ве про­шел тор­же­ствен­ный крест­ный ход от Свя­то-Тро­иц­ко­го со­бо­ра в Ми­рож­ский мо­на­стырь – ту­да, где и по­до­ба­ет на­хо­дить­ся свя­то­му чу­до­твор­но­му об­ра­зу.

Молитвы

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Мирожская» молятся при всякой немощи телесной и душевной, об облегчении недугов, от морового поветрия.

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Мирожская»

О Пресвятая Владычице Богородице, Небеснаго Царя Мати, Богоизбранная Отроковице, ненадежных надеяние, больных исцеление, сирым предстательнице, скорбящим утешение и радость, обидимым покровительнице и всем в бедах и напастех сущим скорое поможение и заступление! Помози, о Мати Божия, и нам грешным в скорби нашей, возвесели радостию сердца людей Твоих, управи в мире и тишине жизнь нашу, и не даждь нам во отчаяние впасти. Ты бо едина еси паче всех святых и паче всех горних умов предстательница наша к Богу, яко Всеблагаго Царя Благая Мати. Темже мы грешнии, на пречистый Твой образ знамения взирающе, умиленно преклоняем колена, и благоговейно лобызающе, молим Тя, Благосердая Мати: не отрини смиреннаго моления нашего и яви нам знамение милости Твоея, никтоже бо, к Тебе прибегая со упованием, исходит от Тебе посрамлен, но просит благодати и приемлет дар к полезному прошению, прославляя Сына Твоего и Бога, и Тебе с Ним, во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4

Яко звезда пресветлая возсия в Российстей земли: от иконы честнаго образа Твоего, Богородице Дево, из обою очию текоша слезы Твоя, яко река, и видевше народи псковстии, мужи и жены и со чады, с плачем молящеся образу Твоему, сице глаголаху: о Пресвятая Владычице Богородице, не забуди грешных раб Твоих, молящихся Христу Богу нашему спастися нам.

Кондак, глас

Заступнице христианом непостыдная и Предстательнице граду нашему Пскову, не презри моления нас, грешных, видящих от Твоего честнаго образа слезы текуща из обою очию и молящихся прилежно, но предвари, яко Блага, на помощь нам, верно к Тебе прибегающим, услыши наша моления, Богородице, и избави нас от нахождения поганых, ускори же на молитву нашу и потщися на умоление, заступающи присно, Богородице, чтущих Тя; радуйся, Дево, христианом похвало.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой честный, имже показала еси пречудное знамение.

http://xn--80adrleanb2b3i.xn--p1ai/%D0%BA%D0%BE-%D0%BF%D1%80…

http://www.playcast.ru/view/3464108/4019b1755bd2bfd31ec625de…

Понравился наш сайт? Присоединяйтесь или подпишитесь (на почту будут приходить уведомления о новых темах) на наш канал в МирТесен!

Источник: https://vladimir7.mirtesen.ru/blog/43727941873

Мирожская икона Божией Матери

День памяти:  Сентябрь 24

Икона Божией Матери Мирожская
Мирожская икона Божией Матери

Преподобный Авраамий Мирожский был строителем и первым игуменом Псковского Спасо-Преображенского монастыря на берегу реки Великой, при впадении в нее речки Мирожи.

Мирожская обитель была основана около 1156 года, в княжение Святополка Мстиславича, родного брата святого благоверного князя Всеволода-Гавриила (память 11 февраля), святителем Нифонтом, епископом Новгородским, пострижеником Киево-Печерского монастыря (память 8 апреля), и преподобным Авраамием.

Этот монастырь, древнейший во Пскове, был первым семенем монашества, перенесенным на псковскую почву из Киева. На чаше преподобного Нифонта была надпись: “Святой епископ Нифонт…

будучи на престоле, многия святыя обители и церкви устрой со благоверным князем Всеволодом Псковским, и по преставлении князя Всеволода прииде… во Псков и созда… церковь Преображения Господня, и обитель преславную украси, и братию собра, и игумена постави”.

В конце XIX века при ремонте Преображенского собора были раскрыты прекрасные фрески XII века, которыми был расписан собор, получившие ныне всемирную известность. (Преподобный Нифонт построил еще один точно такой же храм в Ладоге, освященный во имя святителя Климента Римского, но до наших дней сохранился лишь его фундамент.)

О жизни преподобного Авраамия сведений сохранилось мало, так как монастырь находился вне городских стен и часто подвергался разорению и служил для постоя вражеских войск. Скончался преподобный 24 сентября 1158 года. Мощи его лежат под спудом соборного храма в честь Преображения Господня в созданном им монастыре.

Через четыре столетия, 24 сентября 1567 года, в день памяти преподобного Авраамия в Мирожском монастыре совершилось чудесное знамение от древней иконы Пресвятой Богородицы. Мирожская икона явилась в монастыре в 1198 году.

В царствование Иоанна Грозного, во время свирепствовавшего во Пскове морового поветрия, от этой иконы, как повествует древнее сказание, “таинство совершися Госпожи Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии честнаго Ее знамения: от пречистаго образа иконы слезы из обою очию, яко струя, течаху, и многа благодарения и цельбы бываху человеком от образа Матере Господня”. Мирожская икона написана по чину Оранты – “Молящейся”. Пресвятой Богородице предстоят Псковские святые: справа – святой благоверный князь Довмонт-Тимофей (память 20 мая), слева – его супруга, преподобная Марфа, в миру Мария Дмитриевна (+ 8 ноября 1300). Царь Иоанн Васильевич увез чудотворный Мирожский образ из Пскова, а в монастыре остался список “мера в меру” – так называемая “Великая Панагия” из Спасо-Мирожского монастыря. Празднование знамения Мирожской иконы установлено в том же, 1567 году, по благословению архиепископа Новгородского и Псковского Пимена. Этой иконе была составлена особая служба, напечатанная в Минее 1666 года.

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Мирожской

глас 4

Яко звезда пресветла возсия в Российской земли/ от иконы честнаго образа Твоего, Богородице Дево,/ из обою очию текущи слезы Твоя, яко река,/ и видевше народи псковскии, мужи и жены и с чады,/ с плачем молящеся образу Твоему, сице глаголюще:/ О Пресвятая Владычице Богородице,/ не забуди грешных раб Твоих,/ молящися Христу Богу нашему спастися нам.

Кондак Божией Матери пред иконой Ее Мирожской

глас 7

Заступнице христианом непостыдная/ и Предстательнице граду нашему Пскову,/ не презри моления нас грешных,/ и видящих от Твоего честнаго образа слезы текуща из обою очию,/ и молящуся прилежно,/ но предвари яко Блага на помощь нашу, верно к Тебе прибегающим,/ услыши наша моления, Богородице,/ и избави нас от нахождения поганых,/ ускори же на молитву нашу и потщися на умоление,/ заступающи присно, Богородице, чтущих Тя;/ радуйся, Дево, христианом похвале.

Указатель чудотворных и чтимых икон Божией Матери

Источник: http://days.pravoslavie.ru/name/2906.htm

Источник: http://club-vozrojdenie.ru/publ/mirozhskaja_ikona_bozhiej_materi/22-1-0-1320

Молитва Божией Матери перед Ея иконой, («МИРОЖСКАЯ»)

Перед иконами Пресвятой Богородицы

7 октября (24 сентября по старому стилю)

икона Богородицы «МИРОЖСКАЯ»

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Мирожская»

О Пресвятая Владычице Богородице, Небеснаго Царя Мати, Богоизбранная Отроковице, ненадежных надеяние, больных исцеление, сирым предстательнице, скорбящим утешение и радость, обидимым покровительнице и всем в бедах и напастех сущим скорое поможение и заступление! Помози, о Мати Божия, и нам грешным в скорби нашей, возвесели радостию сердца людей Твоих, управи в мире и тишине жизнь нашу, и не даждь нам во отчаяние впасти. Ты бо едина еси паче всех святых и паче всех горних умов предстательница наша к Богу, яко Всеблагаго Царя Благая Мати. Темже мы грешнии, на пречистый Твой образ знамения взирающе, умиленно преклоняем колена, и благоговейно лобызающе, молим Тя, Благосердая Мати: не отрини смиреннаго моления нашего и яви нам знамение милости Твоея, никтоже бо, к Тебе прибегая со упованием, исходит от Тебе посрамлен, но просит благодати и приемлет дар к полезному прошению, прославляя Сына Твоего и Бога, и Тебе с Ним, во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4 Яко звезда пресветлая возсия в Российстей земли: от иконы честнаго образа Твоего, Богородице Дево, из обою очию текоша слезы Твоя, яко река, и видевше народи псковстии, мужи и жены и со чады, с плачем молящеся образу Твоему, сице глаголаху: о Пресвятая Владычице Богородице, не забуди грешных раб Твоих, молящихся Христу Богу нашему спастися нам.

Кондак, глас 7

Заступнице христианом непостыдная и Предстательнице граду нашему Пскову, не презри моления нас, грешных, видящих от Твоего честнаго образа слезы текуща из обою очию и молящихся прилежно, но предвари, яко Блага, на помощь нам, верно к Тебе прибегающим, услыши наша моления, Богородице, и избави нас от нахождения поганых, ускори же на молитву нашу и потщися на умоление, заступающи присно, Богородице, чтущих Тя; радуйся, Дево, христианом похвало.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой честный, имже показала еси пречудное знамение. Описание иконы Божией Матери Мирожская: Название иконы Богородицы происходит от реки Мирожи в Псковской области, при устье которой располагался Спасский мужской монастырь. Здесь и явился образ Божией Матери в 1156 году. Позже на иконе прибавили изображения святого благоверного князя Довмонта, в крещении Тимофея (по правую руку от Богородицы), а по левую руку – его супруги, княгини Марии (в иночестве Марфы), внучки святого благоверного князя Александра Невского. Прославилась Мирожская икона Божьей Матери в 1567 году во время морового поветрия в Пскове. Когда во время эпидемии в город принесли Мирожскую икону из Спасского монастыря, многие жители после молитвы перед святым образом получили исцеление.

В 1922 году монастырь закрыли, а Мирожская икона Пресвятой Богородицы была изъята в областной художественный и историко-архитектурный музей. Ныне в возрождённой обители чтится список (копия) древнего чудотворного образа.

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Мирожская» молятся при всякой немощи телесной и душевной, об облегчении недугов, от морового поветрия.

Нашли ошибку? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter           ↑

Источник: https://www.ThePrayerBook.info/3962-molitva-bozhiey-materi-pered-eya-ikonoy-mirozhskaya.html

ОТЗЫВЫ НА Мирожская икона божией матери (0)
Оставить отзыв
Прокомментировать
Регистрация
Вход
Авторизация