Апостол иаков, послание, молитва, акафист

Акафист святому апостолу Иакову, брату Господню по плоти

Апостол Иаков, послание, молитва, акафист

Кондак 1

Избранному Апостолу Христову, иерарху преславному и мученику предивному, Иакову премудрому, брату Божию блаженному похвальная восписуем, яко ходатаю и скорому помощнику нашему. Ты же, предстояй Престолу Пресвятыя Троицы, не престай молитися за ны, сохраняющи от всяких бед и зол верою празднующих память твою и зовущих:
Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Икос 1

Ангелов Творец и всея твари Содетель, яви тя, Иакове, яко звезду многосветлую, на тверди церковней возсиявшую, светом Богопознания мир просвещающую и тьму лжеверия прогоняющую.

Мы же, к заступлению твоему прибегающе, радостно тебе приносим сицевая: Радуйся, яко брат Господень по плоти сый, ученик и самовидец неизреченных таин Его показался еси; Радуйся, Богом избранный, да людем верным тайну спасения премудро изъясниши.

Радуйся, велегласно словеса Божия иудеем провозгласивый; Радуйся, сими народ Божий, от Христа отвергшийся, к покаянию призывавый. Радуйся, Церкве Иерусалимския истинный управителю; Радуйся, и всех христиан Богомудрый наказателю.

Радуйся, иерарше Иерусалима дольняго, ныне во Иерусалиме горнем пребываяй; Радуйся, Жертву Безкровную принося, себе же в жертву чисту Творцу и Царю уготовавый.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 2

Видящи, издалеча прозря твое жительство, Иакове, брата тя прия Христос Человеколюбец: ты бо, старший сын праведнаго Иосифа Обручника быв, издетска, яко назорей, Богу посвящен, воздержание возлюбил еси. Нравов же твоих благостию и ума чистотою Христов показался еси ученик искренний, сего ради сподобился еси у Престола Владычня вечно воспевати: Аллилуиа.

Икос 2

Разум всякий отвергше, Ирод царь искаше Младенца Иисуса, да погубит Его; и се Ангел Господень во сне явися Иосифу глаголя: «Возстав, поими Отроча и Матерь Его и бежи во Египет». Ты же, Иакове, яко сродник по плоти Иисусов сый, со Иосифом и Материю Его во Египте пребывал еси.

Сего ради, приими от нас, Иакове, усердныя похвалы сия: Радуйся, яко из колена Иудова процвел еси; Радуйся, яко Иосифа праведнаго отрасль пречестная был еси. Радуйся, яко чрез Христа лицем к лицу Бога узрел еси; Радуйся, яко от Негоже благодать многу приял еси. Радуйся, яко Христовым светолитием просвещен еси; Радуйся, яко сугубыя почести от Христа сподобился еси.

Радуйся, яко Христа Пастыреначальника по плоти брат был еси; Радуйся, яко Христом наследник обетований Отца Небеснаго явился еси.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 3

Сила Вышняго постави тя, Иакове праведне, пастыреначальника и таинника, неизреченная священнодействующа Таинства в Сионе святем, егда лик Апостольский избра тя епископа перваго Церкви Иерусалимския. Ты же, Апостоле, иго Христово усердно взем, Евангелия благости Его и Царствия проповедник был еси, поя Вседержителю Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 3

Имеяй мудрость Божественную во уме своем всегда, Иакове, служение апостольское приял еси, егоже тридесять лет совершая, ко Христу вся страждущия и обременненныя приводил еси, неустанно веру спасительную во граде Святем и земле Палестинстей проповедуя и к познанию истины вся приводя. Темже тя, яко избранника Спаса нашего, славословим тако: Радуйся, Святый Град Иерусалим проповедию Слова Божия огласивый; Радуйся, велию власть от Бога приемый. Радуйся, благовестниче Агнца Божия, вземлющаго грехи мира; Радуйся, многих от народа иудейскаго во имя Отца и Сына и Святаго Духа крестивый. Радуйся, пастырю добрый и учителю святый, яко тобою Бог Церковь Свою украси; Радуйся, кладезю, из негоже воды живыя напаяемся. Радуйся, яко стопам Спаса Христа неуклонно последовал еси; Радуйся, яко Духа Божественнаго сиянием верных сердца просветил еси.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 4

Бурю нечестия разгоняя, множество иудеев и еллинов к Церкви Христовой обратил еси, отче праведный: словом бо и житием твоим любовь велию людей иерусалимских стяжал еси, и теми ко Христу вся приводил еси, научая пети Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша мудрыя слова твоя, «яко от дел оправдается человек, а не от веры токмо», гордии фарисее и книжницы распыхахуся сердцем, мнящи тя разорителя отеческих преданий быти.

Мы же, учителя благочестия тя ведуще, вопием: Радуйся, яко праведным житием твоим злословныя враги посрамил еси; Радуйся, яко широтою Божественнаго разума пути вражия утеснил еси.

Радуйся, яко благодатию, из уст твоих изливающеюся, веровати в Троицу Единосущную верныя научал еси; Радуйся, столпе благочестия непоколебимый и стено Церкве необоримая.

Радуйся, яко возсиял еси сущим во тьме неразумия, ко благочестию всех призываяй; Радуйся, яко собранное стадо твое от волков лютых избавил еси. Радуйся, яко брат Божий, Сына Бога Вышняго добльственне на земли исповедал еси; Радуйся, Апостоле святе, мудростию обложенный и благодатию озаренный.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 5

Боготечною звездою прошел еси житие твое, Апостоле Иакове, благоговейно служение в Церкви Иерусалимстей совершая и образ праведнаго святителя Божия собою являя. Мы же, Богу, премудрость велию тебе даровавшаму и благодатными дары преизобильно тя украсившему, немолчно воспеваем: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша тя вернии людие Израилевы помощника и утешителя в скорбех и печалех: ты бо усердно молился еси о отпущении грехов народа Божия, якоже и колена твоя зело огрубеша непрестаннаго ради коленопреклонения твоего.

Сего ради восхваляем тя по достоянию, яко молитвенника нашего пред Богом, взывая сице: Радуйся, житием твоим добродетельным, яко солнце светозарное, вся просвещаяй; Радуйся, презирати плоть свою и прилежати о души безсмертней научаяй. Радуйся, Божественнаго Духа благодать приемля, плевелы лжеверия попаливый; Радуйся, плоть свою духови совершенно поработивый.

Радуйся, вертограда Христова делателю усердный; Радуйся, молитвенниче к Богу неустанный. Радуйся, яко союзом любве стадо твое связал еси; Радуйся, яко свет миру и соль земли явился еси.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 6

Проповедник истинныя веры Христовы и ревнитель благочестия был еси, святителю Иакове: сего ради, Духом Святым просвещаемый, чин Божественныя Литургии мудре устроил еси, благодарению Богу за вся научаяй. И ныне с небеси на ны милостиво призираеши и преизобильно всем нам благодать подаеши от щедраго Христа Бога, Емуже со Ангелы у Престола славы Его поеши: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси яко звезда утренняя Церкви Христовой ревностию о славе Божией, и, Жизнеподательным Духом законополагая и вещая неизреченныя тайны Божия, паству свою таинствы церковными и служением Божественныя Литургии освящал еси и правилам веры научал еси.

Мы же тебе, Святыя Троицы служителю верному, воспеваем таковая: Радуйся, чина церковнаго благоукрасителю; Радуйся, ученьми твоими мир просветивый. Радуйся, яко Духом Святым чрез тебе свет Богопознания в мир излияся; Радуйся, яко тобою Евангелие Царствия Божия проповедася.

Радуйся, яко дару совершенну от Отца светов человеком подаятися учиши яве; Радуйся, яко Божественным проповеданием твоим свет благодатный седящим во тьме греховней возсиял еси.

Радуйся, яко умом чистым и святыми усты твоими спасение всем верным предложил еси; Радуйся, яко Бог Слово богатно блистании Божественныя благодати тя просвети.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 7

Хотя положити предел бывшей распре о законе Моисеове посреде благовествующих народом языческим слово Христово, на соборе Апостольстем во граде Иерусалиме главенствуя, ты, Апостоле преславне, словесы твоими богомудрыми о спасении души христианския паки мир в Церквах водворил еси. Мы же ублажаем тя, научившаго нас право разумети учение Христово и пети Тому: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго избранника Божия видим тя, святе Иакове: ты бо мудре вразумлял еси на соборе Апостольстем о скончании времени Завета Ветхаго и о Промысле Божием о обращении и спасении народов языческих.

Сего ради тебе, яко великому во иерарсех Христовых, взываем: Радуйся, Мудрость Ипостасную — Христа всем проповедавый; Радуйся, яко о спасении верою и делами благочестия не токмо иудеев, обаче и язычников научавый. Радуйся, о Христе, яко о совершении пророчеств и преданий отеческих, свидетельствовавый; Радуйся, яко седящия во тьме греховней к свету благоверия приводил еси.

Радуйся, яко просветил еси мудростию твоею вся; Радуйся, кладезю истиннаго Боговедения. Радуйся, реко богоглаголивая; Радуйся, премудрости чаше, добродетельми исполненная.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 8

Странно и предивно всем иерусалимляном бысть житие твое, священномучениче Иакове, ты бо миротворец и истолкователь Закона Божия явился еси, просвещая и вразумляя люди. Темже и нас научи пети от всего сердца Творцу и Зиждителю нашему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь освящен благодатию Духа Святаго, Церковь Иерусалимскую добре упасл еси, святе Иакове, день и нощь укрепляя новопросвещенныя в благодати Христовой.

Мы же восхваляем тя, горнюю премудрость стяжавшаго, пении сими: Радуйся, яко Божественный разум стяжал еси; Радуйся, яко словесы богомудрыми люди, от неведения избавляя, ко Христу руководил еси. Радуйся, яко труды твоими к водам спасения овцы словесныя приводил еси; Радуйся, яко жребий пастырскаго о душах попечения праведно ти дадеся.

Радуйся, коегождо к безропотному несению креста его наставляяй; Радуйся, яко солнце миру учении твоими возсиявый. Радуйся, искусный ловителю душ человеческих; Радуйся, Божественныя благодати светило.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 9

Всем сердцем возлюбивый Христа Бога, яко брат Его по плоти, и о спасении творения Его ревновавый, наставлял еси народ Божий в вере христианстей: яко быти во испытаниих терпеливу, на Бога уповающе и во смирении тяготы носяще. Мы же, тобою наученнии, милосердному Человеколюбцу Богу непрестанно взываем: Аллилуиа.

Икос 9

Вития многовещанныя не возмогут воспети твоея, богоблаженне Иакове, мудрости, егда вразумлял еси, яко не в единем книжнем научении и внешнем исповедании есть вера спасительная, а в вере, поспешествуемой любовию и делами во имя Христово.

Мы же, тебе, яко Богомудрому наставнику, благодарно воспеваем: Радуйся, яко тело без духа мертво есть, тако и вера без дел мертва есть, возвещаяй; Радуйся, яко во искушения различная впадая, радость имети научаяй.

Радуйся, яко блажен муж, иже претерпит искушения, зане приимет венец жизни, рекий; Радуйся, яко «искушение вашея веры соделовает терпение», — мудро нам глаголеши. Радуйся, яко ведущему убо добро творити и не творящему — грех есть, нас умудряеши; Радуйся, яко любы мира сего — вражда Богу есть, нас вразумляеши.

Радуйся, яко молитися друг за друга, много бо может молитва праведнаго поспешествуема, нас призываеши; Радуйся, яко обративый грешника от заблуждения пути его, спасает душу от смерти, нам взываеши.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 10

Спасти хотяй всякаго человека, грядущаго в мир, Всевидец Господь дарова ти, Иакове славне, благодать велию укрепляти обращенныя в вере: ты бо на страдания предстоящия коегождо приуготовляя, призывал еси всех к терпению и упованию на Бога, всех и вся содержащему в деснице Своей. И нас, недостойных, сподоби молитвами твоими разумно пети Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необоримая Церкви Иерусалимстей был еси, священномучениче преславне, и тако научал еси люди твоя спасительней вере Христовей: «Вера бо чиста и нескверна пред Богом есть, еже посещати сирых и вдовиц в скорбех их и нескверна блюсти себе от мира».

Мы же, тебе, о нас молящемуся, неустанно взываем: Радуйся, яко «суд без милости — не сотворшему милости», — рекий; Радуйся, яко «гнев мужа правды Божия не соделовает», — вразумляяй. Радуйся, яко «плод правды в мире сеется творящим мир», — научаяй; Радуйся, яко «Господь гордым противится, смиренным же дает благодать», — глаголяй.

Радуйся, яко «смиритеся пред Господем, и вознесет вы», — взываяй; Радуйся, путеводителю наш к Небеси. Радуйся, слова Божия истолкователю неложный; Радуйся, на подвиг деятельныя любве подвигаяй.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 11

Пение всеумиленное приносил еси Пресвятей Троице во вся дни земнаго жития твоего; отпавшия же от благодати вожди иудейстии, видевше, яко множество мужей и жен к Церкви Христовой прилагается твоими, всеславне Апостоле, трудами, злоумыслиша конец положити сему: нестерпим бо бысть им праведник истинный, Господу верно служащий. Нас же, святителю Иакове, благослови, укрепи и настави в вере спасительней возрастати, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светло Пасху Христову празднуя, во дни тыя неустанно проповедал еси, Иакове, глаголы жизни вечныя во граде Иерусалимстем собравшимся коленом иудейским и язычником множеству; начальницы же иудейстии совет положиша убити тя, пастыря Града Святаго.

Мы же, тебе, яко мужественному воину Христову, усердно вопием: Радуйся, истину Христову пред вожди небоязненно вещавый; Радуйся, блистанием твоим тьму неведения просветивый.

Радуйся, правил церковных нелицеприятный блюстителю; Радуйся, яко тобою Церковь Христова дивно красуется. Радуйся, яко Богомудрыми ученьми умы верных к небеси возводиши; Радуйся, яко крепостию проповеди твоея прелесть лжеучителей разрушил еси.

Радуйся, святый иерарше и проповедниче, многия в послушание веры уловивый; Радуйся, лучу, от Солнца Правды исходяй, всю землю просвещаяй.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 12

Благодатию Божиею и силою, от Бога тебе дарованною, облеклся еси, страстотерпче Иакове, Христа ради готовый мучения всякия претерпети, егда лестию поставлен был еси на криле храма святаго нечестивыми, вопрошающими тя: «Рцы нам о Распятом». Мы же Богу, в мученичестем подвизе тебе укрепившему, гласом велиим воспеваем: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Пресвятей Троице хвалу и благодарение и исполнився Духа Святаго, ты, Богоносе Иакове, изрекл еси пред народом о Христе, яко Той «сидит на Небесех, одесную Силы Всевышняго и грядет на облацех небесных».

Слышавше же сия, нечестивии скрежетаху зубы своими и устремишася на тя; быв же долу низвержен с криле храма, Апостоле святе, востав на колени, Творцу молился еси о прощении убивающих тя и, камением до смерти побиваем, душу свою в руце Божии предал еси.

Мы же, предстоящему тебе пред Престолом Святыя Троицы, радостно зовем: Радуйся, яко на криле святилища представ, Бога Слова проповедал еси; Радуйся, яко от иудей низвержен быв, небесных чертогов сподобился еси. Радуйся, Горняго Иерусалима Апостольское основание; Радуйся, яко жертву чисту себе Царю и Творцу принесл еси.

Радуйся, яко кровию твоею в Церковь Небесную вшел еси; Радуйся, яко тя заступника крепкаго пред Богом имамы. Радуйся, яко нетленныя пищи наслаждаяся, Престолу Святыя Троицы предстоиши; Радуйся, священномучениче непобедимый, иерарше прехвальный и светильниче всемирный.

Радуйся, Апостоле Иакове, Церкви Иерусалимския первый иерарше.

Кондак 13

О, преславный Апостоле Иакове, брате Господень, Церкви Христовой светильниче многосветлый! Приими от благоговейных сердец наших с любовию тебе приносимое хвалебное пение сие и испроси нам у Христа Бога нашего в вере утверждение, прегрешений оставление и от вечнаго осуждения избавление, да сподобимся в Царствии Небеснем купно с тобою во веки пети Богу: Аллилуиа.

Читайте также:  Домашний иконостас: как расположить иконы, как сделать своими руками

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й

Молитва апостолу Иакову, брату Господню

О, великий богоизбранный и богопрославленный Апостоле Иакове, брате Господень! Ты еси великий архиерей Града Святаго, теплый наш заступник и ходатай, предстоящий Престолу Пресвятыя Троицы. Не отрини нас от твоего заступления, но воздвигни нас, низверженных грехи многими.

Имеяй власть решити и вязати, разреши зол наших соузы, любве Божией причти нас и Царствия Небеснаго причастники, блаженне, соделай молитвами твоими.

Моли Христа Спаса, да сподобит непреткновенно совершати странствие наше земное, да вечныя и блаженныя жизни на небеси сподобившеся, с тобою вкупе возможем выну восхваляти Троицу Нераздельную и воспевати Едино Божество Отца и Сына и Духа Всесвятаго во веки веков. Аминь.

Источник: https://azbyka.ru/days/caa/253

Апостол от 70-ти Иаков, брат Господень по плоти, Иерусалимский, епископ. Дни памяти — 23 октября (5 ноября)

Введение.Апостолы: Иаков, брат Господень, Иаков Зеведеев и Иаков Алфеев.Апостол Иаков — епископ Иерусалимский.    Апостольский собор в Иерусалиме.Соборное послание апостола Иакова, брата Господня по плоти.Литургия святого апостола Иакова.Мученическая Кончина Иакова, брата Господня в Иерусалиме.Мощи святого апостола Иакова.Память святого апостола Иакова.    Тропарь праведного Иосифа Обручника, Давида царя и Иакова, брата Господня глас 2.    Кондак праведного Иосифа Обручника, Давида царя и Иакова, брата Господня глас 3.    Тропарь Богоотцов глас 2.    Кондак Богоотцов глас 3.    Дни памяти:Иконография святого апостола Иакова брата, Господня по плоти.Молитвы.    Тропарь апостола Иакова глас 2.    Кондак апостола Иакова глас 4.    Величание апостолу Иакову, брату Господню.    Молитва апостолу Иакову, брату Господню.Житие и страдание святого Апостола Иакова, брата Господня по плоти.Использованы материалы:Ваш комментарий. Икона Дня:

Апостол Иаков, брат Господень — сын праведного Обручника Иосифа (память 26 декабря). С детских лет Иаков был назореем, то есть человеком, особо посвященным Богу. Назореи давали обет соблюдения девства, воздержания от вина, не вкушали мясной пищи, не стригли волос. Обет назорейства означал жизнь чистую и святую, заповеданную некогда Господом всему Израилю.
Иисусу Христу Иаков приходится сводным братом. Он не входил в число 12 апостолов, т.к. во время земного служения Иисуса Иаков, как и все его братья, по свидетельству Евангелий (Мк.3:21 ; Ин.7:5 ), не признавал его Мессией. Иаков обратился и стал христианином после смерти и воскресения Христа. Он причтен был к числу 70 апостолов.
В Первом послании к Коринфянам апостол Павел говорит о явлении Христа после воскресения Иакову. Кроме этого Иаков упоминается в Деяниях Апостолов (12:17; 15:13-21; 21:18) и в Послании к Галатам (1:18; 2:9 ).
Святой апостол Иаков составил Божественную литургию, которая легла в основание литургий, составленных святителями Василием Великим и Иоанном Златоустом.
Церковь сохранила Послание апостола Иакова, которое включено в Новый Завет.
Согласно преданию, Иисус Христос явился Иакову после Своего воскресения и поставил его епископом Иерусалимской Церкви. Как глава Иерусалимской Церкви, он председательствовал на Апостольском соборе в Иерусалиме в 51 году. Голос его здесь фактически был решающим, и предложение, сделанное им, стало резолюцией Апостольского собора (Деян. 15).
За тридцать лет епископства апостол многих иудеев обратил в христианство. Недовольные этим книжники и фарисеи замыслили убить святого Иакова. Возведя святителя на кровлю храма, они приказали, чтобы отрекся от Иисуса Христа. Но святой апостол начал громко свидетельствовать, что Христос есть Истинный Мессия. Тогда иудейские учители столкнули праведника вниз. Святой умер не сразу, но, собрав последние силы, молился Господу за своих врагов, которые в это время добивали его камнями. Мученическая кончина святителя Иакова произошла около 63 года.
В 1853 году Александрийский Патриарх Иерофей прислал в Москву часть мощей святого апостола Иакова.НаверхЕвангелия содержат целый ряд упоминаний о братьях Иисуса Христа и об апостолах с именем Иаков. Православная Церковь отличает апостола Иакова, брата Господня от апостола Иакова Зеведеева (память 30 апреля) и апостола Иакова Алфеева (память 9 октября).
Православная Церковь называет апостола Иакова, брата Господня сыном обрученника от первой его жены и родным братом апостола Симона, Иуды и Иосии, и также Меньшим (Мк. 15, 40)
. Многие считают Иакова, брата Господня, одним лицом с апостолом Иаковом Алфеевым, причисляют к лику двенадцати и называют Малым для отличия от апостола Иакова Зеведеева, призванного в апостольство и умершего прежде Икова Алфеева. Но Церковь, согласно с Писанием и Преданием, ясно отличает Иакова Меньшего, брата Господня по плоти, от Иакова Алфеева.Иаков, брат Господень нигде не называется Алфеевым, но именуется сыном Иосифа древоделя, от первой жены, братом Иосии, Симона и Иуды (Мф. 13, 55. Мк. 6, 3), спутником Иосифа и Марии, когда они удалялись с младенцем Христом в Египет, и прославляется братом Божиим, братом Иисуса, глаголемого Христа; первым иерархом Иерусалима, научающим нас «Всякое даяние доброе и всякий дар совершенный нисходит свыше, от Отца светов, у Которого нет изменения и ни тени перемены»(Иак. 1,17).
Основание, по которому Православная Церковь отличает Иакова брата Господня от Иакова Алфеева, указано в Писании, в котором братья Иисуса Христа по плоти этим самым названием отличаются от двенадцати Его учеников (напр. Иоан. 2, 12. 7, 3-5. Мк. 3, 31. Лук. 8, 19), а также отличаются и писателями Церкви. Так, Евсевий Кесарийский, св. Кирилл Иерусалимский (365—385), св. Епифаний Кипрский (404), блаженный Иероним (420) и другие ясно отличают Иакова брата Господня от Иакова Алфеева.Наверх
Иаков был первым епископом Иерусалима. На долю апостола Иакова выпала особенная деятельность: он не путешествовал с проповедью по разным странам, как остальные апостолы, а учил и священнодействовал в Иерусалиме, имеющем важное значение для христианского мира.
Пребывая в должности Иерусалимского епископа около 30 лет, Апостол Иаков распространил и утвердил святую веру в Иерусалиме и во всей Палестине. Когда Апостол Павел в последнее свое путешествие посетил Апостола Иакова, то пресвитеры сообщили апостолу Павлу об успехах христианской проповеди апостола Иакова среди евреев следующими словами: «Видишь, брат, сколько тысяч уверовавших иудеев, и все они ревнители закона» (Деян. 21, 20). Многие из евреев обращались к Церкви по одному доверию к слову праведника.НаверхКогда христианство стало распространяться по всему миру и множество язычников стали принимать христианскую веру, между христианами произошло недоумение. Христиане из иудеев стали утверждать, что христиане из язычников должны строго соблюдать обрядовый закон Моисеев (в первую очередь обрезание, т. е. что нужно прежде обращать их в еврейскую веру), т. к. иначе они не могут спастись. По этому поводу среди христиан возникли споры.
Самостоятельно, ни один из апостолов не мог решить такого важного вопроса, что и послужило главной причиной созыва первого Апостольского Собора в Иерусалиме в 51 г. по Р. X. На соборе собрались святые Апостолы совместно с пресвитерами (священниками) согласно заповеди Христовой (Мф. 18, 17).
Как глава Иерусалимской церкви, апостол Иаков председательствовал на Апостольском соборе в Иерусалиме. На соборе решался вопрос о том, нужно ли христианам соблюдать ветхозаветный закон обрядовый. Голос апостола Иакова был решающим. Именно Иаков, по свидетельству Деяний, произнёс итоговую речь, а предложение, сделанное им, стало резолюцией Апостольского собора (Деян., 15).
Результатом решения Иерусалимского собора был отказ от необходимости соблюдения крещёными язычниками обрезания, жертвоприношений животных в Иерусалимском храме, а также множества обрядовых ритуалов, введенных книжниками и фарисеями в религиозную жизнь иудеев, за слепое последование которым книжников и фарисеев обличал Исус Христос. И, несмотря на то, что христиане из евреев вынуждены были ещё соблюдать традиции и обряды, установленные старцами (Деян.15:10), окончательный разрыв с иудаизмом стал свершившимся фактом.НаверхАпостол Иаков незадолго до своей смерти написал Соборное послание. В отличие от Посланий апостола Павла, Послание Иакова адресовано не конкретным общинам и людям, а широким кругам христиан. Центральная мысль Послания — «вера без дел мертва». По этой причине послание недолюбливали протестантские богословы периода Реформации, формулировавшие принцип «sola fide» – оправдание одной верой. Однако противоречие послания Иакова с тезисом апостола Павла «человек оправдывается не делами закона, а только верою в Иисуса Христа» лишь кажущееся. Павел говорит о невозможности спасения одними делами без веры в Спасителя, Иаков же показывает, что настоящая вера обязательно должна выражаться в делах милосердия и христианской любви. Главная цель послания — утешить и укрепить обращенных к вере иудеев в страданиях, которые предстояли им, и предостеречь их от заблуждения, будто бы одна вера может спасти человека. Святой Апостол Иаков объясняет, что вера, не сопровождаемая добрыми делами, мертва и не приводит ко спасению.НаверхВ апостольские времена не существовало строго сложившегося чина Божественной литургии. Первые христиане совершали литургию в Духе Святом. Предстоятель возносил молитвы и благодарения «так долго, как мог» и «сколько позволяло время». Литургия продолжалась многие часы. Постепенно последование молитв и священных действий закреплялся и складывался в устойчивый чин богослужения.
Церковное предание приписывает Апостолу Иакову составление древнейшего чина Божественной Литургии. В первые века христианства и до IX века, она служилась повсеместно: в Палестине, в Антиохии, на Кипре, в Южной Италии и на Святой Горе Синай.
В течение веков Божественная литургия претерпела изменения (добавлено пение «Символа веры», песнопения «Достойно есть», «Святый Боже», «Единородный Сыне…» и некоторые другие), но её строгий, аскетический характер и глубина её молитвословий возводят нас ко временам первых мучеников и апостольских преемников.
Литургия Иоанна Златоуста, которая отличается особой торжественностью и служится сегодня во всех православных храмах, а также литургии Василия Великого и Преждеосвященных Даров появились значительно позже, начиная с IX века.Литургия святого апостола Иакова сохраняли всё второе тысячелетие Иерусалимская Церковь и остров Закинф в Греции, где Литургия святого апостола Иакова постоянно служилась все эти годы (в Иерусалиме — три раза в год, в дни памяти святого апостола Иакова, Сродников Господних и 70 Апостолов, а на Закинфе — в любое время года, по желанию настоятеля).
Особенным для данной литургии является причащение молящихся отдельно Телом и отдельно Кровью Христовым. Такой порядок был характерен и для византийских литургий святых Василия Великого и Иоанна Златоустого вплоть до VIII века. Выразительность молитвословий литургии апостола Иакова воскрешает живую веру первых христиан. Время, кажется, обращается вспять, и воззвания на литургии к святым отцам древней Церкви, почти современникам этого богослужения, оживляет ощущение близости к ним, единства с ними в Боге.НаверхПребывая в должности Иерусалимского епископа около 30-ти лет, он распространил и утвердил святую веру в Иерусалиме и во всей Палестине. Видя влияние Апостола, иудейские начальники стали опасаться, как бы весь иудейский народ не обратился ко Христу, и решили воспользоваться промежутком времени между отъездом прокуратора Феста и прибытием на его место Альбина (62 г. после Р. X. ) для того, чтобы или склонить Иакова к отречению от Христа, или умертвить его. Первосвященником в это время был саддукей Анан. При большом стечении народа апостола ввели на портик храма, и после нескольких льстивых слов пренебрежительно спросили:

«Скажи нам о Распятом?»

«Вы спрашиваете меня об Иисусе?» громко сказал праведник. — «Он сидит на Небесах одесную Всевышней силы и снова придет на облаках небесных». В толпе оказалось много христиан, которые радостно воскликнули:

«Осанна Сыну Давидову!»

Первосвященники же и книжники закричали:

«О, и сам праведник в заблуждении!» — и сбросили его на землю.

Иаков мог еще подняться на колени и сказал:

«Господи, прости Они не ведают, что творят».

«Побьем его камнями», — закричали враги. Один священник из племени Рихава (они не пили вина, жили в палатках, не сеяли пшеницы, ни возделывали винограда) начал уговаривать их:

«Что вы делаете? Видите: праведник за вас молится».

Источник: http://www.pravoslavie.us/RU/Saint-Apostol-Iakov-Brat-Gospoden.htm

Апостол Иаков Алфеев: житие, молитва и икона

Ежегодно 29 ноября в российских храмах звучит акафист апостолу Иакову Алфееву.

В этот день отмечается память одного из ближайших учеников и последователей Иисуса Христа, о котором мы узнаём со страниц, написанных тремя евангелистами – святыми Матфеем, Марком и Лукой.

Из того немногого, что они сочли нужным поведать нам, попытаемся составить представление об этом человеке, посвятившем себя Богу.

Мытарь из Капернаума

Как принято считать, родиной апостола Иакова Алфеева был город Капернаум, находившейся на берегу Тивериадского озера, ныне именуемого Кинеретом. Этим во многом была обусловлена его последующая встреча с Иисусом Христом, избравшим этот город одним из основных мест своих проповедей.

Прежде чем, откликнувшись на призыв Иисуса Христа, примкнуть к его двенадцати ближайшим последователям и ученикам, апостол Иаков Алфеев был мытарем, то есть сборщиком налогов.

Этот род занятий считался презренным потому, что деньги шли в казну Рима, завоевавшего в те годы Иудею, а содействие оккупантам во все времена рассматривалось как предательство.

Кроме того, мытари намеренно завышали сумму налога и, наживаясь за счёт этого, безжалостно грабили народ.

Братья, последовавшие за Христом

Согласно текстам Нового Завета, апостол Иаков Алфеев был родным братом евангелиста Матфея, так же, как и он, служившего мытарем, но затем уверовавшего во Христа, и порвавшего с греховным прошлым.

Они вместе вошли в число двенадцати избранников Божьих, причтенных к апостольскому лику и посланных в мир на проповедь Евангелия.

Кроме того, его другой брат был также ближайшим последователем Иисуса Христа и вошёл в историю под именем апостола Фаддея.

Следует заметить, что ещё в первые века христианства возникли серьёзные сложности, связанные с установлением подлинной истории жизни апостола Иакова Алфеева.

Причина заключалась в том, что, согласно Евангелию, ещё двое ближайших последователей Христа носили это имя – Иаков Заведеев, приходившийся братом Иоанну Богослову, а также сводный брат Иисуса, вошедший в число семидесяти апостолов под именем Иакова, брата Господня.

Многочисленные разночтения, появившиеся в написанных позже житиях святого Иакова Алфеева, стали следствием его отождествления с этими личностями.

Сеятель слова Божьего

Апостол Иаков Алфеев является одним из тех, кому была дарована Благодать, воочию узрев воскресшего Спасителя, в течение сорока дней слышать исходившие из его уст слова Божественной истины.

Читайте также:  Иов почаевский: житие, молитва, акафист

Со страниц Святого Евангелия мы также узнаём, что, находясь на десятый день после вознесения Иисуса Христа вместе с остальными одиннадцатью его учениками и Пречистой Девой Марией в Сионской горнице, он сподобился принять Святого Духа, сошедшего в виде огненных языков.

Житие апостола Иакова Алфеева повествует о том, как, воспламенившись огнём Христова учения и усердно насаждая веру, он ещё при жизни стал именоваться «Божественным семенем». Столь высокое имя апостол заслужил, искореняя тернии греха и безверия и насаждая в человеческих сердцах ростки грядущего Царствия Небесного. Его жатвой были людские души, спасённые от пучин ада и вечной смерти.

Путь апостольского служения Иакова Алфеева

Также со страниц жития известно, в какие именно края нёс благовествование апостол Иаков Алфеев и где он сеял слово Божье.

В первые месяцы после вознесения Иисуса Христа его обширной нивой была непосредственно Иудея, но затем, вместе с апостолом Андреем, он отправился в Эдессу – важнейший центр раннего христианства в Малой Азии, находившийся на юго-востоке современной Турции. Об этом периоде его служения рассказывается в книге «Деяния апостолов», входящей в тексты Нового Завета.

Затем своё служение святой апостол продолжил в Газе – одном из наиболее древних филистимских городов, расположенном на границе с Иудеей, и в евангельские времена входившем в состав Сирии.

Возвращаясь в Иерусалим, апостол Иаков Алфеев проповедовал также жителям города Елевферополя, которые собирались многотысячными толпами, чтобы услышать из его уст слова учения, дарующего вечную жизнь.

Обращение их ко Христу имело особо важное значение, так как именно в этом городе был убит святой Анания – епископ Дамаска, некогда крестивший апостола Павла.

Смерть, ставшая началом всеобщего почитания

Как далее свидетельствует житие апостола Иакова Алфеева, его земной путь оборвался в приморском городе Острацине, где святой оказался, направляясь с проповедью в Египет.

Слова апостола были встречены вспышкой злобы со стороны язычников, в результате чего его схватили и приговорили к распятию на кресте.

Несмотря на всю тяжесть страданий, ближайший ученик Иисуса Христа был счастлив уподобиться в своей смерти Учителю.

Почитание апостола Иакова, как и остальных ближайших последователей Иисуса Христа, установилось ещё в первые века христианства и получило широкое распространение в IV веке, когда новая и гонимая до той поры религия обрела официальный статус.

В те годы многие христианские общины декларировали свою преемственность непосредственно от апостолов, доказывая тем самым право на независимость в принятии решений по наиболее важным религиозным вопросам.

Это внесло дополнительные сложности в составление жития святого Иоанна Алфеева, так как явилось причиной целого ряда вымышленных свидетельств о его пребывании в ряде городов.

Апостол Андрей на берегах Волхова

Восприняв от Византии свет Христовой веры, Русь в полной мере унаследовала и традицию почитания её проповедников – святых апостолов. В связи с этим любопытно отметить, что особой любовью апостол Иаков пользовался у жителей древнего Новгорода, и именно в его храмах икона апостола Иакова Алфеева встречалась чаще, чем где бы то ни было. Это связано с двумя легендами.

Согласно одной из них, изложенной в древних летописных сводах, апостол Андрей Первозванный, обращая ко Христу иноверцев, совершил путешествие, во время которого побывал на днепровских берегах, а затем продолжил путь на север вплоть до Новгорода.

По одной из версий, по Волхову он достиг Ладожского озера и даже водрузил крест на острове, где впоследствии был основан Валаамский монастырь.

Возможно, эта легенда была рождена самими новгородцами, желавшими доказать апостольскую преемственность своего духовенства.

Рождение легенды

Не пускаясь в рассуждения о том, имеет ли она под собой реальные основания, можно лишь предположить, что эта версия породила ещё одну легенду, согласно которой, вместе с апостолом Андреем в Новгороде побывал и сопровождавший его некогда в Эдессу апостол Иаков.

Резонный вопрос: «Почему он не мог сделать то же самое, что и его ближайший сподвижник?» Во всяком случае, именно из Новгорода начал свой путь по церквям бескрайней Руси тропарь апостола Иакова Алфеева и переведённый с греческого языка акафист.

Как было сказано выше, в наши дни его память отмечается ежегодно 29 ноября.

Пусть же эту статью завершит короткая молитва апостолу Иакову Алфееву. Во смирении сердец наших произнесём слова, звучащие уже много столетий: «Святый апостоле Иакове, моли Бога о нас!»

Источник: https://religiya.temaretik.com/1331896431915830169/apostol-iakov-alfeev-zhitie-molitva-i-ikona/

Акафист св. апостолу Иакову Заведееву

КОНДАК 1
Избранный Господем за тихость нескверныя души твоея; от мрежей рыбарских на проповедь Евангелиа; от ловли рыб на уловление человеков; великий апостоле, учениче Христов, сыне громов; моли единаго истиннаго Человеколюбца, Егоже ты приискренне возлюбил еси; да помилует нас, ищущих твоего к Нему предстательства и зовущих ти: Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

ИКОС 1

Ангельских сил и всякия твари Творца, Владыку и Господа, восприемшаго плоть нашу и явльшагося на земли спасения нашего ради, узрев ходяща при мори Галилейстем и взывающа тя со братом твоим, Иакове блаженне, во звание апостольства, оставль мрежи рыбарския и отца твоего в корабли, неуклонно оттоле последовал еси стопам Спасителевым. Сего ради вопием ти сице: Радуйся, любве ради ко Христу отца по плоти оставивый. Радуйся, Христом Небеснаго Отца обретый. Радуйся, мир и вся его прелести презревый. Радуйся, небесная благая в воздаяние получивый. Радуйся, плоть духу совершенно поработивый. Радуйся, дух твой Сладчайшему твоему Учителю Иисусу покоривый. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших. КОНДАК 2
Всего себе, учениче Богозрачне, мановению отдав Владычню, твою мысль по всему просвещшаго и показавшего тя, преблаженне, апостола и честна Богогласника непостижимого Божества, разжегся еси ревностью о славе Божией, сего ради «сын громов» от Господа наречен был еси, поя Тому: Аллилуиа.

ИКОС 2

Якоже Илия ревностию разжигаем попалити восхотел еси непокоршияся проповеданию Христову, но возбрани тебе Хотитель милосердия, научая кротости благодатней, да зовем ти: Радуйся, незлобия рачителю. Радуйся, славы Божией ревнителю. Радуйся, словом изощренная избранная стрело. Радуйся, премудре, души сопротивных растерзаяй. Радуйся, таинниче, пленяяй сих корысти. Радуйся, служителю присносущныя жизни. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших. КОНДАК 3
Христова Божества Силу, сокрытую под облаком немощнаго человеческаго естества, познал еси явно, егда дщерь Иаирову Господь воскреси, наипаче же сподоби тя со апостолы Петром и Иоанном сотаинника быти многих и преславных чудес. Увидев же, яко Христос есть Бог истинный, из глубины сердца твоего воззвал еси Ему: Аллилуиа.

ИКОС 3

Разумом истиннаго богопознания озаряя твою душу, шествовал еси вослед Благаго Учителя твоего, поучаяся из уст Его исходящей премудрости, и совершеннаго ради твоего незлобия возлюблен был еси Христом Господом твоим. Услыши убо ны, воспевающия ти сице: Радуйся, истиннаго Бога служителю. Радуйся, бесов прогонителю. Радуйся, мертвецы силою Христовою оживляяй. Радуйся, тою жизнь и здравие людем возвращаяй. Радуйся, помраченныя умом к Свету Истины призываяй. Радуйся, правыя веры просвещением к добродетели наставляяй. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 4

Зарями свыше наполнився и светлостию Божественною просветився на Фаворстей горе преобразующегося Зиждителя и Господа видел еси и глас с Небесе услышати достойно получил еси, темже самовидец быв и свидетель Таин Божиих, вопия Ему: Аллилуия.

ИКОС 4

Светел тя облак Слова на Фаворстей горе осени, облистающа славою обожена, блаженне Иакове, и глас слышати Отеческий сподобился еси, извествуяй Того Сыновство, сего ради зовем ти: Радуйся, познанием Сущаго и Иже бе и Грядущаго превозшедый естество человеческое. Радуйся, вместилище таинств, невместимых человеческим умом, бывый. Радуйся, неизреченная Божия откровения узревый. Радуйся, сия верным преподавый. Радуйся, радости святых еще в жизни сей познавый. Радуйся, оными ныне в преизбыточествии наслаждаяйся. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 5

Егда нас ради Владыка восприяти восхоте умервщление, яко вину истинного мертвых воскресения, в нощи, в нейже предаяшеся, со апостолы Петром и Иоанном взят тя содетельника, блаженне, яко мудра таинника, взывающа: Аллилуия.

ИКОС 5

Имея велие дерзновение к возлюбившему тя Христу Сыну Божию, сподобился еси обетования пити чашу Христову и Его Крещением креститися. Сего ради вопием ти: Радуйся, ближний Христов учениче. Радуйся, присный Его друже. Радуйся, дерзновение ко Спасителю имевый. Радуйся, Чаши и Крещения Его причастниче. Радуйся, словеса Господня, якоже сокровище многоценное, в сердце своем слагавый. Радуйся, от честнаго лика дванадесятих ученик первее убиемый. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 6

Буря ярости иудейския пригвозди ко Кресту Христа Бога, волею пострадати за вся люди изволившаго, но не поколеба веры и упования твоего, Иакове блаженне, яко Той есть Спаситель мира – Христос, древле прореченный пророки во искупление падшего человечества. Удивляяся же крайнему милосердию и долготерпению Божию, взывал еси к Нему: Аллилуия.

ИКОС 6

Слышав Божественный глас Христа жизнодавца, тридневно воскресшаго от мертвых и дверем затворенным вшедшаго ко учеником Своим, и «Мир вам» рекшаго, Иакове богоносне, зело возрадовался еси и Тому, яко Богу, благоговейно поклонился еси, всем же потом возвещал еси немолчно непреложную истину Его воскресения. О сем и мы хвалебно тебе зовем: Радуйся, мир Христов в непорочный сосуд души твоея достойно приемый. Радуйся, миром тем мира концы благодатно умиротворивый. Радуйся, древния вражды идолослужительныя потребителю. Радуйся, истины воскресения Христова очевидный и громогласный свидетелю. Радуйся, дверем затворенным дивно прошедшаго Христа созерцателю. Радуйся, пребожественнаго и радостотворнаго гласа Его слышателю. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 7

Боготечное на небо вознесение Христово видев и Духа Святаго, от Него ниспосланнаго во огненных языцех, сопричастник быв, Иакове прехвальне, духоносец божественный соделался еси и, облеченный силою свыше, потекл еси на проповедь Евангельскую, возвещая людем, во мраце неверия бывшим, Христа Бога спасительный свет и веру в Него правую, да зовут Ему: Аллилуия.

ИКОС 7

Духовное сияние в виде огненне сниде на тя и Божественное приятелище содела, крепко безбожия тьму отгоняюща и мир просвещающа светлостию премудрых словес твоих, сего ради зовем ти: Радуйся, яко зарею Боговидения души осияваеши. Радуйся, яко блистании проповедания спящие во тьме неведения просвещаеши. Радуйся, яко из глубины суетства человеки извлекаеши. Радуйся, яко тех верою ко Христу обращаеши. Радуйся, яко овец Христовых во двор Отчий приводиши. Радуйся, яко тамо на пастбищах тучных их питаеши. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 8

Житие честно и пречудно имел еси, желанием бо желание неодержимо прием, сего ради Владыка, Своего богатного и честнаго даяния обрет тя сосуд вместящь, обилует даровании, иже паче ума таинств, имиже просвещаеши души, любовию приступающие и вопиющие Богу, вся во благое устрояющему: Аллилуия.

ИКОС 8

Весь исполнен быв любве Божественныя, явился еси вместилище даров Святаго Духа: недужныя исцеляя, прокаженныя очищая, мертвыя воскрешая, покаяние, вводящее в жизнь вечную, проповедывал еси; приими убо от нас, грешных, похвалы сицевыя: Радуйся, благодати Божия вместилище. Радуйся, Духа Святаго обиталище. Радуйся, чудоточная реко, цельбоносныя в болезнех силы. Радуйся, источниче наставлений, приводящих к познанию правыя веры. Радуйся, коварства лукаваго сатаны обличаяй. Радуйся, верныя от козней его защищаяй. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 9

Свыше разжегше дыхание нуждное Утешителя яве показа тя мудра Богогласника, ветийствующа величия воплощшагося Слова, Егоже и самовидец был еси, всегда вопия: Аллилуия.

ИКОС 9

Ветийство мудрости человеческия и прельщение неверных обличил еси и многия от них к вере Христове привел еси, тии же, от греха ко спасению обратившеся, немолчно взываху: Радуйся, служителю присносущныя жизни. Радуйся, трубо, возвестившая миру Предвечнаго и Безначальнаго Бога. Радуйся, человечество и Божество Христово нам изьясняяй. Радуйся, дивная словеса и наставления Господня нам возвещаяй. Радуйся, любви делом и истиною нас научаяй. Радуйся, пребывающим в любви пребывание в них Бога обещаваяй. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 10

Крепчайше грома явися твое провозглашение, законного образа шумение, Христа бо возгремел еси вселенней всей, Бога и Содетеля, и Избавителя, волхва Гермогена с учеником его Филитом вразумил еси, да познают Единаго Триипостасного Бога, вопиюще Ему: Аллилуия.

ИКОС 10

Новая чудеса показал еси, Иакове, егда донесший на тебя Иосия во Христа уверовал еси, и умерщвляем за имя Христово, мученическим венцем украсился, взывающе тебе: Радуйся, смирению и кротости нас научаяй. Радуйся, сатанинския духи от человек изгоняяй. Радуйся, чудесы твоими неверующих обращаяй. Радуйся, учением твоим верныя во истинней вере утверждаяй. Радуйся, Небесными тучами душевныя бразды напаяяй. Радуйся, плодоносны сердца Христу содеваяй. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 11

Видети тя злодеи и убийцы, якоже твоего Владыки прежде, не терпяше, убивают мечем подражателя Христу, распятому плотию за человеки: тех бо деяния укоряя, твоего жития предложением обличил еси, темже, Богоблаженне, чашу испил еси, якоже обещался еси Владыце, и крещением Сего крестился еси, Емуже ныне усердно зовеши, радуяся: Аллилуия.

ИКОС 11

Егда злочестивый Ирод воздвиже гонение на христианы; тогда и тебе, яко усерднаго исповедника имене Христова, на смерть предал еси, светозарная же душа твоя, достигши в меру возраста совершеннаго, познала есть приближение времене, егда подобает тленному наследити обещанное нетление и смертному обещанное безсмертие, сего ради смиренно приял еси Божие о тебе изволение и мученическою кончиною земнаго твоего жития зловерие Иродово обличил еси. Мы же, ревности твоей о славе Божией дивящеся, воспеваем тебе тако: Радуйся, яко страсти и смерти Учителя твоего поревновал еси. Радуйся, яко Егоже и славы причастник соделался еси. Радуйся, по обетованию Того возседый на единем от дванадесяти престолов. Радуйся, творяй на том суд и правду посреде людей Божиих Израиля. Радуйся, наслаждаяйся лицезрением Сладчайшаго Иисуса, к Немуже всею душею стремился еси. Радуйся, от Его милосердия ходатайствуяй нам вся благая. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 12

Поюще труды твоя во апостольстве и чудеса и исцеления, яже источал еси, и источаеши благодатию Духа Святаго, в тебе обитающаго, восхваляем Бога, даровавшаго нам таковаго путеводителя, наставляющаго нас на путь спасения и милосердующаго о немощех наших и вопием тобою Ему: Аллилуия.

Читайте также:  Храм косьмы и дамиана в шубине: адрес, расписание, икона

ИКОС 12

Свято прешед твое житие, святых селения достигл еси, идеже радуяся, зриши зарю трисиянную, еяже наслаждаяся, премудре, певцы твоя, предстоящия у святых мощей твоих, исполнены веселия и радости покажи, поющия ти: Радуйся, благовестниче веры Христовы усерднейший. Радуйся, учителю Церкве Христовы изряднейший. Радуйся, Божественных Тайн возвестителю. Радуйся, святителей образе и мучеников правило. Радуйся, преподобных помоще и праведных венче. Радуйся, всех верных, ко твоему заступлению прибегающих, скорый помощниче и покровителю. Радуйся, Иакове, апостоле Христов и молитвенниче о душах наших.

КОНДАК 13

О преславный и всехвальный апостоле Христов Иакове, Твоим всесильным ходатайством ко Всеблагому твоему Учителю и нашему Владыце и Господу испроси нам вся благая временная и вечная и христианскую кончину жития, да с тобою и со ангельскими лики в селении праведных воспоем Триипостасному Богу: Аллилуия.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Источник: http://www.iakovzavedeev.ru/about/st-iakov/1600-2018-03-15-07-01-56.html

Молитва иоанну апостолу христа

Полное собрание и описание: молитва иоанну апостолу христа для духовной жизни верующего человека.

Молитва первая Иоанну Богослову

О великий апостоле, евангелисте громогласный, Богослове изящнейший, тайновидче неизреченных откровений, девственниче и возлюбленный наперсниче Христов Иоанне! Приими нас, грешных, под твое сильное заступление прибегающих.

Испроси у Всещедраго Человеколюбца Христа Бога нашего, Иже пред очесы твоими Кровь Свою за ны, непотребныя рабы Своя, излиял есть, да не помянет беззаконий наших, но да помилует нас и сотворит с нами по милости Своей: да дарует нам здравие душевное и телесное, всякое благоденствие и изобилие, наставляя нас обращати оная во славу Его, Творца, Спасителя и Бога нашего, по кончине же временныя жизни нашея от немилосердных истязателей на воздушных мытарствах да избавит нас, и тако да достигнем, тобою водимии и покрываемии, Горняго онаго Иерусалима, Егоже славу ты во откровении зрел еси, ныне же нескончаемыя радости наслаждаешися. О великий Иоанне! Сохрани вся грады и страны христианския, храм сей, служащих и молящихся в нем, от глада, губительства, труса и потопа, огня и меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани; избави нас от всякия беды и напасти и молитвами твоими отврати от нас праведный гнев Божий, и Его милосердие нам испроси, да вкупе с тобою сподобимся прославляти в невечернем дни Пресвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Молитва вторая Иоанну Богослову

О великий и всехвальный апостоле и евангелисте Иоанне Богослове, наперсниче Христов, теплый наш заступниче и скорый в скорбех помощниче! Умоли Господа Бога даровати нам оставление всех прегрешений наших, елика согрешихом от юности нашея во всем житии нашем делом, словом, помышлением и всеми нашими чувствы; во исходе же душ наших помози нам, грешным (имена), избавитися от воздушных мытарств и вечнаго мучения, да твоим милостивным предстательством прославляем Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва святому апостолу Петру

Молитва первая апостолу Петру

О преславнии апостоли Петре и Павле, души за Христа предавшии и кровию вашею пажить Его удобрившии! Услышите чад ваших молитвы и воздыхания, сердцем сокрушенным ныне приносимыя. Се бо беззаконьми омрачихомся и того ради бедами, якоже тучами, обложихомся, елеа же добраго жития обнищахом зело и не возможем противитися волком хищным, иже расхищати наследие Божие дерзостно тщатся.

О сильнии! Понесите немощи наша, не отлучайтеся духом от нас, да не разлучимся в конец от любве Божия, но крепким заступлением вашим нас защитите, да помилует Господь всех нас, молитв ваших ради, да истребит же рукописание безмерных грехов наших и да сподобит со всеми святыми блаженнаго Царствия и Брака Агнца Своего, Емуже честь и слава, и благодарение и поклонение, во веки веков.

Аминь.

Молитва вторая апостолу Петру

О святии апостоли Петре и Павле, не отлучайтеся духом от нас, грешных раб Божиих (имена), да не разлучимся вконец от любве Божия, но крепким заступлением вашим нас защитите, да помилует Господь всех нас молитв ваших ради, да истребит же рукописание безмерных грехов наших, и да сподобит со всеми святыми блаженнаго Царствия и брака Агнца Своего, Емуже честь и слава, и благодарение и поклонение во веки веков.

Молитва третья апостолу Петру

О верховнии Апостоле: Петре, веры Христовой твердый изобразителю, и Павле, сладковещательная ластовица учения Господня! Зрим вас, аки многотекущую реку сказаний Христовых словес, истекающую от истинных недр Божиих и всю глубину кладезя истин богооткровенных пред нами, жаждущими их, открывающую.

Зрим вас, аки светила, с небесе токи теплоты любве божественныя нам уясняющия: ублажаем вас, приемших труды и поты, во еже всеяти учений божественных семена: целуем стопы ваша, обтекавшия вся концы земли, и в трепете греховнем зрим главы ваша, смиренно преклоненныя к пречистым стопам Господним: единаго крестным путем (повешением) и другаго мечным усечением. Умильно просим вас, святии Апостоли, сотворите и нас в буести греховней преклоненными пред Учителем нашим Господом, сотворите гордости нашей главы усекновение учением богооткровенным: глад душевный наш да утолит Господь брашном, указуемым с самаго неба, якоже Петру: — ты же, Павле, богонасыщенный Христовых словес, потщися и нас до третьяго небесе возвести твоими непрестанными о нас ко Господу молитвами, да и мы тамо прославим с лики ангельскими и апостольскими дивнаго во святых своих Отца всяческих и Его же послал в мир спасаяй и наставляяй к жизни вечной, Господа Иисуса Христа, и единосущнаго Им Святаго Духа. Аминь.

Молитва четвертая апостолу Петру

Святый верховный Апостоле Петре, каменю веры, на Христе, краеугольном камени, в Церковь исповеданием назданный! Моли, да и аз, умными помышлении и плотскими похотении всегда колеблемый, на тоемжде Христе, Камени живом, избранном, честном, верою наздан всегда совершаюся любовию в храм духовен, в священство свято, вознесити жертвы духовныя Богови Иисусу Христу. Святый верховный Апостоле Павле, сосуде избранный Христов, благодати и славы Божия преисполненне! Моли имущаго власть над тварию Творца, да мя, ныне сосуд погубленный, сотворит Себе сосуд в честь, освящен и благопотребен, на всякое благое уготован. Аминь.

Молитва святому апостолу Иакову, брату святого Иоанна Богослова

Читать молитву всем святым и бесплотным небесным силам

Боже святый и во святых почиваяй, трисвятым гласом на небеси от Ангел воспеваемый, на земли от человек во святых Своих хвалимый: давый Святым Твоим Духом комуждо благодать по мере дарования Христова, и тою поставивый Церкви Твоей святей овы Апостолы, овы пророки, овы же благовестники, овы пастыри и учители, их же словом проповеди. Тебе Самому действующему вся во всех, мнози совершишася святии в коемждо роде и роде, различными добродетельми благоугодившии Тебе, и к Тебе нам образ добрых подвигов своих оставивше, в радости прешедшии, готови, в нем же сами искушени быша, и нам напаствуемым помогати. Сих святых всех воспоминая и их богоугодное похваляя житие, Тебе Самаго, в них действовавшаго, восхваляю, и онех благотворения Твоя дарования быти веруя, прилежно молю Тя, Святе святых, даждь ми грешному последовати их учению, паче те Твоею вседействующею благодатию, небесныя с ними сподобитися славы, хваляще пресвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго духа во веки. Аминь.

Тропарь святому апостолу Иакову

Апостоле святый Иакове, моли Милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим.

Апостол Христов был еси избранный и Богослову возлюбленному брат единородный, всехвальне Иакове, поющим тя грехов оставление испроси и душам нашим велию милость.

Популярные молитвы:

Молитва Святому Ангелу Хранителю. Ангел хранитель

Молитва святой мученице княгине Людмиле

Молитва Мученику Лонгину Сотнику

Молитва Захарию и Елизавете святым праведникам, икона

Молитва преподобному Дамиану, пресвитеру Печерскому, целебнику

Молитва святому Архангелу Варахиилу

Молитва святителю Митрофану Воронежскому

Молитва священномученику Киприану и мученице Иустинии

Молитва святой преподобной Марии Египетской

Молитва святой великомученице Евфимии Всехвальной

Молитва преподобному Иосифу Волоцкому

Молитва святителю Андрею, архиепископу Критскому

Молитва Господу Богу о спасении и сохранении РОССИИ

Молитва преподобномученице Евдокии

Православные информеры для сайтов и блогов Все молитвы .

Молитвы святым

Память: 8 мая / 21 мая, 20 июня / 3 июля, 26 сентября / 9 октября (представление)

Любимый ученик Господа, автор четвертого Евангелия, Соборных посланий и Апокалипсиса. За глубокую любовь ко Господу и всем людям назван «апостолом любви». Как и все проповедники Евангелия был гоним, претерпел заточение, ссылку и мучения, но остался невредим и почил в возрасте 105 лет в Ефесе.

Покровитель школьников и студентов, ему молятся об умении по-настоящему любить Бога и ближних, о благополучии в семье, о совете и любви между супругами, о вразумлении маловеров и попавших в секты и расколы.

Апостол и евангелист Иоанн Богослов. Икона, XVI век. Рязань.

Тропарь апостолу Иоанну Богослову, глас 2

Апостоле, Христу Богу возлюбленне, ускори избавити люди безответны, приемлет тя припадающа Иже падша на перси приемый. Егоже моли, Богослове, и належащий облак языков разгнати, прося нам мира и велия милости.

Кондак апостолу Иоанну Богослову, глас 2

Величия твоя, девственниче, кто повесть? Точиши бо чудеса, и изливаеши исцеления, и молишися о душах наших, яко Богослов и друг Христов.

Молитва первая апостолу и евангелисту Иоанну Богослову

О, великий апостоле, евангелисте громогласный, Богослове изящнейший, тайноведче непостижимых откровений, девственниче и возлюбленнейший наперсниче Христов Иоанне, приими со свойственным тебе милосердием нас, грешных (имена), прибегающих под твое сильное заступление и покровительство! Испроси Всещедраго Человеколюбца Христа и Бога нашего, Иже пред очесы твоими излиял еси кровь Свою дражайшую за нас, непотребных рабов Своих, да не помянет беззаконий наших, но да помилует нас, и да сотворит с нами по милости Своей; да дарует нам здравие душевное и телесное, всякое благоденствие и изобилие, научая нас обращати вся оная в славу Его, Творца, Спасителя и Бога нашего. По кончине же временныя жизни нашея да избегнем мы, святый апостоле, немилосердных истязаний, на воздушных мытарствах нас ожидающих, но да достигнем под твоим руководством и покровительством Горняго онаго Иерусалима, егоже славу во откровении ты зрел еси, а ныне наслаждаешися оныя радости, обещанныя избранным Божиим. О, великий Иоанне, сохрани вся грады и страны христианския, весь сию, храм сей, посвященный святому твоему имени, служащих и молящихся в нем, от глада, губительства, труса и потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани, избави от всякия беды и напасти, и молитвами твоими отврати от нас праведный гнев Божий, и испроси нам Его милосердие; О, великий и непостижимый Боже, Альфо и Омего, источниче и предмете нашей веры! Се на умоление Тебе предлагаем святаго Иоанна, егоже Ты сподобил еси познати Тебе, неисповедимаго Бога, в неизреченном откровении. Приими его о нас ходатайство даруй нам исполнение прошений наших, во славу Твою: а паче всего соверши нас духовным совершенством, к наслаждению жизни нескончаемыя в Небесных Твоих обителех. О, Небесный Отче, создавый вся Владыко, Душе духов, Всесильный Царю! Коснися перстом Твоим сердец наших, да и они, растаявше, яко воск, пролиются пред Тобою, и бренная тварь духовна сотворится, в честь и славу Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Молитва вторая апостолу Иоанну Богослову

О великий и всехвальный апостоле и Евангелисте Иоанне Богослове, наперстниче Христов, теплый наш заступниче и скорый в скорбех помощниче! Умоли Господа Бога даровати нам оставление всех прегрешений наших, елико согрешихом от юности нашея во всем житии нашем делом, словом, помышлением и всеми нашими чувствы. Во исходе же душ наших помози нам, грешным, избавитися от воздушных мытарств и вечнаго мучения, да твоим милостивным предстательством прославляем Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва третья апостолу Иоанну Богослову

О великий апостоле, евангелисте громогласный, Богослове изящнейший, тайновидче неизреченных откровений, девственниче и возлюбленный наперсниче Христов Иоанне! Приими нас, грешных, под твое сильное заступление прибегающих.

Испроси у Всещедраго Человеколюбца Христа Бога нашего, Иже пред очесы твоими Кровь Свою за ны, непотребныя рабы Своя, излиял есть, да не помянет беззаконий наших, но да помилует нас и сотворит с нами по милости Своей: да дарует нам здравие душевное и телесное, всякое благоденствие и изобилие, наставляя нас обращати оная во славу Его, Творца, Спасителя и Бога нашего, по кончине же временныя жизни нашея от немилосердных истязателей на воздушных мытарствах да избавит нас, и тако да достигнем, тобою водимии и покрываемии, Горняго онаго Иерусалима, егоже славу ты во откровении зрел еси, ныне же нескончаемыя радости наслаждаешися. О великий Иоанне! Сохрани вся грады и страны христианския, храм сей, служащих и молящихся в нем, от глада, губительства, труса и потопа, огня и меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани; избави нас от вся-кия беды и напасти и молитвами твоими отврати от нас праведный гнев Божий, и Его милосердие нам испроси, да вкупе с тобою сподобимся прославляти в невечернем дни пресвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Молитва четвертая апостолу Иоанну Богослову

О, великий и непостижимый Боже! Се на умоление Тебе предлагаем святого Иоанна, егоже Ты сподобил еси неизреченных откровений, приими о нас ходатайство, даруй нам исполнение прошений наших во славу Твою, паче же соверши нас духовным совершенством к наслаждению, жизни нескончаемыя в Небесных Твоих обителях! О Небесный Отче, создавый вся Владыко, Всесильный Царю! Коснися благодатию сердец наших, да, растаявше, яко воск, пролиются пред Тобою и бренная тварь духовна сотворится в честь и славу Твою, и Сына Твоего, и Святаго Духа. Аминь.

Акафист апостолу и евангелисту Иоанну Богослову:

Каноны апостолу и евангелисту Иоанну Богослову:

Житийная и научно-историческая литература о апостоле и евангелисте Иоанне Богослове:

  • Апостол и Евангелист Иоанн Богослов – Православие.Ru
  • Иоанн Богослов – Православная энциклопедия

Читать другие молитвы раздела «Православный молитвослов»

Источник: https://xn—-8sbfxoeboc6b7i.xn--p1ai/molitva-ioannu-apostolu-hrista/

Ссылка на основную публикацию