Святой преподобный роман сладкопевец: житие, молитва, в чем помогает

Преподобный диакон Роман Сладкопевец, Константинопольский

Святой преподобный Роман Сладкопевец: житие, молитва, в чем помогает

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу: приим бо крест, последовал еси Христу и, действуя, учил еси презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души вещи безсмертней.

Темже и со Ангелы срадуется, преподобне Романе, дух твой.

Божественными добродетельми духа измлада украсився, Романе премудре, Церкви Христове пречестное украшение был еси: пением бо прекрасным украсив ю, блаженне. Тем молим тя: подаждь желающим Божественнаго дарования твоего, яко да вопием ти:

радуйся, отче преблаженне, красото церковная.

О, преблаженне отче наш, Романе Сладкопевче! Призри от горния славы на нас, смиренных и немощных, твоея помощи и утешения просящих. Приникни к нам благосердием твоим и помози заповеди Гоподни непорочно сохраняти, веру православную крепко содержати, покаяние во гресех наших усердно Богу приносити.

Научи нас, уневестившихся Христу, работати Ему со страхом и радоватися с трепетом. Избави нас от печали и уныния, отжени от нас гордость и славолюбие, да воспоем славу Божию, да восхощем токмо славы небесныя. О, святый отче, всели в нас любовь нелицемерную к ближним, послушание безропотное начальником и страх Божий в сердца наша.

Даруй познати сладость отречения воли своея, верой крепкой во благое Промышление Божие о спасении человека освяти души наша.

Низпосли нам благословение от Господа, да понесем благое иго Христово в долготерпении до конца дней наших, да сподобимся с мудрыми девами внити во брачный чертог Жениха своего Небеснаго и купно со Ангелами воспевати славу величия Его, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь. < span  

Акафист Роману Сладкопевцу

Кондак 1 Избранный подвижниче и земный ангеле Христов, Божественными добродетельми Духа измлада украсився, Романе премудре, пением прекрасным Церкве Христовы служитель был еси, яко да вопием ти: Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная.

Икос 1 Ангельское житие возлюбил еси от юности, ум на Божественная возвел, временная и земная пренебрегл еси, тем убо вселися в тя Святый Дух, Егоже благодатию украшен еси, сего ради с любовию вопием ти сице: Радуйся, чистотою Ангелом уподобился еси. Радуйся, постом и бдением безстрастия достигл еси. Радуйся, светильниче Божественнаго света. Радуйся, молитв благовонное кадило.

Радуйся, грамоте необученный, разумом стремивыйся к Богу. Радуйся, добрыми делы премудрыя превосходивый. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 2 Видя сердца твоего благое намерение, Господь предначерта узкий и тернистый путь твоего спасения. Темже иго Христово благое и легкое усердне восприяв, смирен и послушлив был еси, воспевая всех Творцу и Богу: Аллилуиа.

Икос 2 Разум Божественных Писаний истинною премудростию стяжав, что по апостолу первее чиста есть, потом же мирна, кротка, благопокорлива, исполнися милости и плодов благих, несумненно и нелицемерно. Мы же, дивящеся чистоте твоей, воспеваем: Радуйся, на Бога Промыслителя всю надежду возложивый. Радуйся, токмо Его благоволения взыскавый. Радуйся, в послушании усердно трудивыйся.

Радуйся, в сердце имевый страх Божий. Радуйся, житием добродетельным на земли просветивыйся. Радуйся, за сие любовь Божию на небесех снискавый. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 3 Силою любве утверждаяся, поревновал еси евангельское житие стяжати по образу преподобных отцев.

Егда же даде ти Господь разумение сего благоугождения, воспел еси со умилением: Аллилуиа. Икос 3 Имея крепкую веру во благое промышление Божие о спасении человека, притекл еси к честному образу Пресвятыя Богородицы, сопредсташа в церкви Влахернстей, и смиренно молил еси Владычицу, да управит путь твой.

Мы же, видяще твое неотступное упование на милость Царицы Небесныя, поем ти: Радуйся, Божия Матере верное и возлюбленное чадо. Радуйся, силы Ея священнаго покрова тайное постижение. Радуйся, Заступницы Усердныя благоговейный почитателю. Радуйся, теплыя в нощи молитвы к Ней слезно возносивый. Радуйся, тако утешение в сердце своем обретый.

Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 4 Бурю многих бед, зависти ради за усердие к послушанию претерпел еси, благий. Обаче за поношение и уничижение воздавал еси кротостию и смирением, мы же мнозе дивящеся незлобию и терпению твоему взываем: Аллилуиа.

Икос 4 Слыша и видя премногую добродетель твою, возлюби тя святейший патриарх, даде с клиром ти равную часть, мы же о сем веселящеся глаголем сице: Радуйся, всем сердцем Господа возлюбивый. Радуйся, посрамление завистное приемый в навечерие Рождества Христова. Радуйся, пред иконою Пресвятыя Богородицы утешение взыскавый. Радуйся, кротостию уничижение победивый.

Радуйся, явивый сердечныя простоты образ светлый. Радуйся, умягчивый сердца обидчиков твоих. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 5 Богопесненную любовь и сердце чистое к достижению небеснаго отечества, яко светильник, во уме твоем выну содержа, тою прославил еси Небеснаго Отца, воспевая Ему: Аллилуиа.

Икос 5 Видяще, о пречудне Романе, любовь твою к Богу, юже в сердце твоем выну храниму, сию созерцающе сице рцем вси: Радуйся, трость песнописца послушная, в руце Христове содержимая. Радуйся, единаго Христа от сердца возлюбивый. Радуйся, в радость Господа вшедый. Радуйся, Тому единому всею душею прилепивыйся. Радуйся, сладостьми духовными нас насыщаяй.

Радуйся, возлюбленный к Богу о нас предстателю. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 6 Проповедник неоскудеваемыя благодати и милости Божия явился еси ты, блаженне, егда от Царицы Небесныя во сне приял свиток книжный на снедение: тем убо умудрен, нача разумно пети во славу Божию, святым же писати похвальная,взывая с верою: Аллилуиа.

Икос 6 Возсиял еси аки звезда многосветлая, исполнившись премудрости великия, ибо Владычица, яко некогда Сын Ея Своим апостолом, отверзла тебе ум к разумению Писаний, сего ради ублажаем тя, зовуще: Радуйся, любве евангельския сокровище. Радуйся, Духа Святаго вместилище. Радуйся, от Девы Богоблагодатныя дерзновение приемый.

Радуйся, благодарение от сердца чистаго Наставнице своей возносивый. Радуйся, сладость отречения воли своея познавый. Радуйся, за кротость и смирение великий дар Божий приявый. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная.

Кондак 7 Хотяще вознести достойное благодарение Царице Небесней, возшел еси, Романе блаженне, на амвон церковный и воспел гласом сладким кондак свой, глаголя: Дева днесь Пресущественнаго рождает. Тем и мы Пречистей воспеваем: Аллилуиа. Икос 7 Дивная звезда явился еси ты, сладкопевче преблагий, украшение изящное Церкве Христовы.

Давидову кротость, Иаковле беззлобие и терпение Иовле стяжал еси, мы же вопием ти: Радуйся, милости Божия стяжателю. Радуйся, к Богу присный о нас предстателю. Радуйся, ангельским пением просветивыйся. Радуйся, лучезарный светильниче. Радуйся, непоколебимый столпе веры Христовы. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная.

Кондак 8 Вси же видяще и слышаще, удивишася, яко течаше от уст твоих, аки река, премудрость. Постыдишася же клирицы, оскорбившие тя, досаждаху о простоте и невежествии, и покаявшеся припадоша к ногам твоим, прощения просяще и славяще Бога, поя Ему: Аллилуиа. Икос 8 Весь огнем Божественныя любве исполненный, в терпении стяжав Дух Святый, по слову Евангелия Христова.

Мы же, любовию твоею побеждаеми, дерзаем звати тебе таковая: Радуйся, яко дивный образ Отца Небеснаго в себе явивый. Радуйся, братию враждовавшу на тя, любовию Христовою возлюбивый. Радуйся, благая за злая воздававый. Радуйся, пример братолюбия христианскаго всем нам оставивый. Радуйся, злых приводяй к постыжению. Радуйся, скорбящим подаяй утешение.

Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 9 Все естество человеческое и лики Ангелов восхваляют тя, премудре отче, яко послушник, смирения исполненный, приял еси блаженный путь Христов, водворися в Царстви Небеснем, поюще: Аллилуиа.

Икос 9 Вития многовещанныя не довлеют изглаголати чистоту духовную, юже имел ты, блаженне Романе; и нас научи вере крепцей и безропотному послушанию, с любовию зовущих ти: Радуйся, паствы твоея изрядный послушниче. Радуйся, Ангелов собеседниче. Радуйся, алчущих жизни вечныя питателю. Радуйся, мудрых словес насадителю. Радуйся, умильно Божию славу воспевый.

Радуйся, сладкогласную струну Божественнаго дара приемый. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 10 Спасти хотя род человеческий, верный путеводитель явился еси, дивно возглашая славу Божию. Мы же, внимая слову мудрости твоея, с веселием прославляем Господа, воспевая: Аллилуиа.

Икос 10 Царя Небеснаго, Егоже славословят Херувимы и Серафимы, житием, верою и любовию всеусерднейший служитель был еси, преподобне, яко крин благоуханный, со всеми избранниками Пречистыя Богородицы у Престола Всесвятыя Троицы предстал еси, тем радостно зовем ти: Радуйся, благий ходатаю о нас ко Господу. Радуйся, молитвенниче пресветлый и прелюбимый.

Радуйся, яко равноангельную красоту стяжал еси. Радуйся, яко нищетою духовною обогатился еси. Радуйся, яко разум свой ко Господу отверзл еси. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 11 Пение умиленное приносим ти, скорому помощнику в нуждах и печалех всем, к тебе с верою и любовию притекающих.

Тем же твоими песнопеньми в Церкви Божией прославляется Бог, Дивный во святых Своих, зовущих непрестанно: Аллилуиа. Икос 11 Яко светлейший светильник и молитвенник явился еси, Романе богоблаженне. Ныне Владыце всех предстоя и дерзновение к Нему стяжав, моли о нас, совершающих светлую память твою, зовуще: Радуйся, Богу единому послуживый. Радуйся, вся заповеди Божия исполнивый. Радуйся, обителей Небесных удостоивыйся. Радуйся, горния славы приобщивыйся. Радуйся, гласе благознаменитых словес. Радуйся, в песнопениях богослове сладкозвучный. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 12 Благодати Божия сокровища наследовал еси, Богородицу Марию богомудра имел еси Учителя, вразумляющу тя и научающу пети: Аллилуиа. Икос 12 Поюще твое достохвальное житие на земли, радостно славим Дивнаго во святых Своих Царя Небеснаго. Того благодатию в селениих праведных ныне ликуеши, идеже зриши славу Божию нескончаемую. Мы же умильно воспеваем ти: Радуйся, яко красоту и славу мира сего отрясл еси. Радуйся, яко душу твою вперил еси к горнему званию. Радуйся, яко твоих глагол вещание Вселенную исполни. Радуйся, научаяй знанию спасительному всех. Радуйся, златокованная трубо, славу Божию со ангелы возвещающая. Радуйся, Богом увенчанный, в молитвах своих нас не оставляющий. Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная. Кондак 13

О, преблаженне и Богоносне отче Романе! Приими сие малое молитвенное приношение наше, и с Пресвятою Владычицею принеси молитву ко Господу Богу, да избавит нас от всякого вреда и скорби, и сподобит Своего Небеснаго Царствия, идеже вси, присно торжествующе, немолчно воспевают: Аллилуиа.

(Этот Кондак читается трижды, затем Икос 1 и Кондак 1)

Икос 1 Ангельское житие возлюбил еси от юности, ум на Божественная возвел, временная и земная пренебрегл еси, тем убо вселися в тя Святый Дух, Егоже благодатию украшен еси, сего ради с любовию вопием ти сице: Радуйся, чистотою Ангелом уподобился еси. Радуйся, постом и бдением безстрастия достигл еси. Радуйся, светильниче Божественнаго света. Радуйся, молитв благовонное кадило. Радуйся, грамоте необученный, разумом стремивыйся к Богу. Радуйся, добрыми делы премудрыя превосходивый.

Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная.

Кондак 1 Избранный подвижниче и земный ангеле Христов, Божественными добродетельми Духа измлада украсився, Романе премудре, пением прекрасным Церкве Христовы служитель был еси, яко да вопием ти:

Радуйся, сладкопевче Романе, красото церковная.

Молитва преподобному Роману Сладкопевцу О, преблаженне отче наш, Романе Сладкопевче! Призри от горния славы на нас, смиренных и немощных, твоея помощи и утешения просящих.

Приникни к нам благосердием твоим и помози заповеди Гоподни непорочно сохраняти, веру православную крепко содержати, покаяние во гресех наших усердно Богу приносити. Научи нас, уневестившихся Христу, работати Ему со страхом и радоватися с трепетом.

Избави нас от печали и уныния, отжени от нас гордость и славолюбие, да воспоем славу Божию, да восхощем токмо славы небесныя.

О, святый отче, всели в нас любовь нелицемерную к ближним, послушание безропотное начальником и страх Божий в сердца наша. Даруй познати сладость отречения воли своея, верой крепкой во благое Промышление Божие о спасении человека освяти души наша.

Низпосли нам благословение от Господа, да понесем благое иго Христово в долготерпении до конца дней наших, да сподобимся с мудрыми девами внити во брачный чертог Жениха своего Небеснаго и купно со Ангелами воспевати славу величия Его, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Читайте также:  Собор спаса-на-крови в санкт-петербурге, история, расписание, адрес

Источник: https://agios-icon.ru/agios/prepodobnyy_diakon_roman_sladkopevets_konstantinopolskiy/606/prayers/

14 октября — День преподобного Романа Сладкопевца

1/14 октября – празднуется память преподобного Романа Сладкопевца.

Много известно святых, служивших при жизни Господу монахами, епископами, архиереями, даже патриархами.

Как правило, они владели даром исцеления, изгнания бесов, прозорливости. Но, оказывается, умение исполнять церковные песнопения — тоже талант от Бога. Им владел не слишком известный широким массам православных верующих святой.

Имя ему — Роман Сладкопевец.

Жизнь святого Романа Сладкопевца:

Преподобный Роман жил на Земле в V-VI вв. н.э. Родился он в пятом столетии в сирийском городе Эмесса. Родители Романа были по одной версии сирийцами, по другой — греками, по третьей — иудеями. К единому мнению на данный счет историки не пришли по сей день. Однако точно известно, что Роман изъяснялся на сирийском языке.

Еще будучи младым отроком, будущий святой стремился исполнять христианские каноны. Он старался вести целомудренную и праведную во всех отношениях жизнь. Святое крещение Роман получил в юности. Повзрослев, преподобный стал служить пономарем.

Первым местом его церковной деятельности явился город Берит (Бейрут). Когда у власти находился император Анастасий, Роман отправился в Константинополь, где по прибытии стал вести службу в церкви во имя Пресвятой Богородицы в Кирах.

Преподобный строго соблюдал все посты, усердно и подолгу молился, часто не спал по ночам, воздавая хвалы Господу.

Неприятное происшествие:

Прошло немного времени, и Роман получил назначение в храм Святой Софии. Здесь он продолжал со всей ответственностью трудиться пономарем.

Не имея ни правильного слуха, ни красивого голоса, Роман никогда не участвовал в церковном пении.

Из-за этого он нередко становился жертвой насмешек, но обиду переносил молча, без злобы в сердце, за что был вознагражден особым расположением и теплым отношением к нему самого патриарха Евфимия.

К сожалению, данное обстоятельство сослужило попервой святому плохую службу. Некоторые соборные клирики, видя доброту патриарху к простому, да еще и ничем не примечательному пономарю, исходили черной завистью.

Сговорившись, они стали открыто выказывать Роману свое недовольство — начали всячески притеснять помощника храмового священнослужителя.

Высказывали клирики протесты и патриарху, возмущаясь тем, что Евфимий платит своему любимчику наравне с ними при разном объеме обязанностей.

Как-то раз во время одной из церковных служб, проходивших аккурат перед праздником Рождества Христова, недруги силой спровадили Романа на амвон, дабы тот пел. Так они хотели отомстить юноше и, возможно, вовсе избавиться от него.

А, надо сказать, на тот момент в церкви было народу видимо-невидимо, на богослужении присутствовал император с придворными, службу же правил сам патриарх.

Оказавшись в столь затруднительном положении, не имея возможности скрыться, Роман запел и, конечно же, опозорился, как и рассчитывали клирики.

Получение дара:

Произошедшее сильно огорчило святого. По окончании службы, когда кроме него никого не осталось в храме, Роман упал на колени перед образом Девы Марии и долго молился Пречистой со слезами, выплескивая всю боль и горечь, что накопились в его бедном чистом сердце. Излив душу, святой несколько успокоенный отправился домой.

Там юноша сразу же лег и уснул, даже не потрудившись поужинать из-за расстройства. И увидел Роман странный сон, в котором сама Богоматерь явилась ему. Дева Мария подошла к сновидцу, сжимая в руках бумажный свиток, и велела тому открыть уста свои.

Роман повиновался и тотчас же свиток оказался у него во рту, а Пресвятая Богородица рекомендовала съесть сей предмет.

Роман и этот приказ исполнил, после чего проснулся. Душу юноши переполняло чувство радости, умом он пытался вникнуть в суть тонкого видения.

Но вместо этого преподобный Роман вдруг понял, что голова его полна книжных знаний, чего отродясь не было, ибо он, хотя и учился грамоте, плохо усваивал материал и понимал прочитанное.

Пономарь уразумел, что явившись к нему во сне, Богородица в действительности оказала своему подданному помощь. Роман стал горячо молиться и благодарить Деву Марию за бесценный дар.

День клонился к вечеру. Близилось время всенощного бдения. Роман, все еще пребывая в радости духовной, пошел в церковь. Там оказалось, что помимо дара книжного разумения Владычица наградила юношу также еще и даром песнопения. Обнаружился последний, когда Роман, дабы исполнить праздничную песнь, пропел, стоя на амвоне, мгновенно составленный в уме кондак.

Текст его сегодня известен всем православным христианам:

«Дева днесь Пресущественнаго раждает, и земля вертеп Неприступному приносит. Ангели с пастырьми славословят, волсви же со звездою путешествуют: нас бо ради родися Отроча младо, Превечный Бог».

Данный кондак поют в храмах в ночь на Рождество Христово.

Голос Романа, к удивлению его самого и особенно присутствующих на богослужении, был силен и красив.

Подивился услышанному и патриарх, после задав вопрос пономарю: откуда вдруг такие разительные перемены? В ответ Роман рассказал про свой сон, не утаив не единой детали, и в очередной раз воздал хвалы Пречистой.

Поняв, что притесняемый ими пономарь избран самой Девой Марией, клирики устыдились и стали просить прощения у Романа. А патриарх Евфимий повысил святого до диакона.

С той поры жизнь преподобного сильно переменилась — разумеется, в лучшую сторону.

Он вел службы в храме, да так, что паства заслушивалась, ловила каждое слово Романа; составлял кондаки, посвящая их Творцу, Богородице, разным святым на тот или иной праздник.

Всего накопилось более тысячи торжественных песнопений, автором которых стал преподобный Роман, получивший, благодаря своему вымоленному у Матери Божьей дару, добавку к имени «Сладкопевец».

Следует отметить, что не только кондаки составлял святой. Его перу принадлежат также и икосы. Их преподобный сочинил, находясь у себя в доме, во время бессонных ночей. До него такой формы песнопения просто не существовало. У преподобного Романа пению учились другие служители церкви, в том числе и те, что когда-то смеялись над отсутствием у него таланта и разумения.

Святой Роман Сладкопевец являлся автором и более весомых песнопений — акафистов. Многие из них дошли до наших дней. Более всех акафистов, сложенных талантливым диаконом, славится таковой Благовещению Богородицы. Он стал образцом, по которому в дальнейшем были составлены прочие песнопения, поемые стоя.

Преподобный Роман трудился учителем пения, служителем церкви и церковным поэтом до самой своей смерти. Скончался он около 556 года.

Послесловие:

Преподобный Роман Сладкопевец удостоился весьма громких титулов как невероятно плодовитый на произведения сочинитель. Буви называл его не иначе, как «Пиндар ритмической поэзии». Крумбахер именовал Романа одним из великих поэтов византийской эпохи.

Но, несмотря на неприкрытое восхищение, адресованное преподобному, на смену созданному им стилю составления песнопений пришел другой, плодами которого явились каноны.

Имя же автора известных и поныне кондаков и акафистов оказалось благополучно и совершенно незаслуженно забыто.

Святой Роман Сладкопевец. В чем помогает:

С ранней своей юности проводил жизнь богоугодную, подвизавшись в девстве и целомудрии, святой Роман Сладкопевец.

Икона с его образом имеет и самостоятельное существование, где он изображен со свитком в руке, обращенным к лику Богородицы, как ознаменование его церковной поэтической деятельности, и на иконе в честь Покрова Пресвятой Богородицы 14 (1 октября), где по центру он изображен в обличие диакона, а рядом Матерь Божия подает ему тот же свиток.

В 1902 году царь Николай II в Московском Ново-Спасском монастыре в поклети Преображенского собора в родовой усыпальнице Романовых устроил храм Романа Сладкопевца, но в годы советского лихолетья, он был поруган и разрушен.

Ему так же молятся те, кто стремится уразумить Священное Писание, молитвы, богослужебные тексты и песнопения. Церковные служители просят его защитить от напраслин и козней завистливых врагов.

Молитва святому преподобному Роману Сладкопевцу.

Молитва 1

Преподобне отче Романе! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй.

Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани, угодниче Божий, о нас вопия ко Господу.

Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою притекающих.

Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненнии и милостями облагодетельствованнии, исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя, и ихже отцем всепомоществовал еси, не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих.

Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу, припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь. Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими.

О, превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова, идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши, прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва 2

О, священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Романе, не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу. Помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих.

Моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю, не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя. Поминай нас недостойных у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися.

Не мним бо тя суща мертва, аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши. Не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый.

Аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у Престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится.

Ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь святому преподобному Роману Сладкопевцу ТРОПАРЬ, ГЛАС 8

Православия наставниче, благочестия учителю и чистоты, вселенныя светильниче, монашествующих Богодухновенное удобрение, Романе премудро, ученьми твоими вся просветил еси, цевнице духовная, моли Христа Бога спастися душам нашим.

КОНДАК, ГЛАС 8

Божественными добродетельми духа измлада украсився, Романе премудре, Церкви Христове пречестное украшение был еси: пением бо прекрасным украсив ю, блаженне. Тем молим тя: подаждь желающим Божественнаго дарования твоего, яко да вопием ти: радуйся, отче преблаженне, красото церковная.

Источник: https://poleznosti.mirtesen.ru/blog/43607992805

Преподобный Роман Сладкопевец[12] | Читать онлайн, без регистрации

Преподобный Роман Сладкопевец

Читайте также:  Икона святое семейство значение, в чем помогает - православные иконы и молитвы

Преподобный Роман Сладкопевец родился в сирийском городе Емесе. Он был воспитан в христианской традиции и с юношеских лет помогал в храме.

В царствование императора Анастасия Роман поселился в Константинополе: жил при церкви и нес послушание пономаря в главном храме византийской столицы – Святой Софии.

Преподобный не имел певческого дара, не умел хорошо читать, но усердно помогал при богослужениях и вел добродетельную жизнь. Искреннего, доброго юношу приметил и полюбил Патриарх Евфимий, что вызвало зависть и ропот прочих служителей храма.

Узнав, что скромный пономарь получает жалованье наравне с чтецами и певцами, клирики стали строить ему козни. На торжественном богослужении накануне Рождества Христова, когда в храме присутствовали император и Патриарх, они вытолкнули юношу на амвон со словами: «Пой, раз получаешь равную с нами часть».

От растерянности и неумения Роман пел и читал очень плохо и осрамился перед народом. По окончании службы, когда все вышли из церкви, он пал ниц перед иконой Богородицы и со слезами стыда и горя стал молиться. В эту ночь Богоматерь явилась святому во сне: она вложила в его уста свиток, называемый «кондакион».

Сердце Романа исполнилось неизреченной духовной радости; проснувшись, он ощутил в своем уме дар понимания книг и восхваления Бога.

Наступил час всенощного бдения, и преподобный, взойдя на амвон, исполнил песнопение, которое, воодушевленный благодатью, сочинил сам: «Дева днесь Пресущественнаго раждает, и земля вертеп Неприступному приносит; Ангели с пастырьми славословят, волсви же со звездою путешествуют: нас бо ради родися Отроча младо Превечный Бог». При этом он пел столь правильно и красиво, что поразил всех присутствующих.

Вскоре святой Роман был рукоположен в сан диакона и стал учителем пения. За свою дальнейшую жизнь этот подвижник составил более тысячи духовных гимнов, которые, пользуясь столь неожиданно полученным от Бога талантом, сам исполнял в храме.

Его считают основателем нового жанра церковной гимнографии, по форме представляющего собой многострофную поэму, нередко с тем или иным рефреном, по содержанию же – образный рассказ с евангельским смыслом. В современном понимании искусства святой был художником-реалистом.

Он откликался на современные ему проблемы церковной и общественной жизни, использовал исторические источники, придавая конкретный, а не только лишь абстрактно-нравоучительный смысл и воспеванию добродетели, и обличению неправды.

Православная Церковь причислила преподобного Романа к лику святых, а люди – современники и потомки – назвали его Сладкопевцем. Этому угоднику Божию молятся о помощи церковные певчие, составители канонов и акафистов, пономари и чтецы. Вместе с тем, его можно считать покровителем композиторов, поэтов, исполнителей, стремящихся своим творчеством прославить Творца.

Составлено по источникам:

[Память] преподобного Романа Сладкопевца//Минея октябрь. М.: Издательский Совет Русской Православной Церкви, 2008. [Краткое житие].

Память преподобного Романа Сладкопевца//Димитрий Ростовский, свт. Жития святых: В 12 т. Т. 2. Месяц октябрь. [Репринтное издание]. М.: Лествица, 2004.

Успенский Н. Д. Святой Роман Сладкопевец и его кондаки//Киевская Русь. [Сайт]. URL: http://www.kievorthodox.org/site/worship/984/

Климова С. Под покровом Пресвятой Богородицы: история Романа Сладкопевца//Домовый храм мученицы Татианы МГУ им. М. В. Ломоносова [Сайт]. URL:

Тропа́рь

глас 8

В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся е́же по о́бразу: / прии́м бо крест, после́довал еси́ Христу́, / и де́я учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо, / прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней. / Те́мже и со `Ангелы сра́дуется, преподо́бне Рома́не, дух твой.

Канон

глас 6

Песнь 1

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Рома́не, моли́ Бо́га о нас.

Светосия́нныя лучи́ от Небе́с нам низпосли́ моли́твами твои́ми, му́дре Рома́не боже́ственне, твою́ похвали́ти свяще́нную па́мять пе́сньми.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

От ю́ности весь ты Христу́ тя сама́го предложи́в, после́довал еси́ Ему́, светоза́рными сия́ньми ум с Небесе́, Рома́не, облистава́я.

Сла́ва: Укра́шен добро́тою Вседе́тельнаго и Свята́го Ду́ха, я́ко звезда́ светосия́нная, доброде́телей све́тлостию, му́дре, яви́лся еси́, Рома́не, ми́ра конце́м.

И ны́не: Из Тебе́ про́йде неизрече́нно Бо́жие Сло́во Собезнача́льное в после́дняя времена́, и пе́рваго челове́ка Ада́ма, во тлю* па́дшаго, Богоро́дице, возспасе́.

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, я́коже Ты, Го́споди, Бо́же мой, вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый нас на ка́мени испове́дания Твоего́.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Ум твой, Рома́не му́дре, бысть оби́телище Тро́ицы Святы́я, исполня́емь благоче́стно зна́ния и́стиннаго, источа́я Боже́ственная пропове́дания.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Струи́ искипе́ тече́ний честны́й твой язы́к, поя́ Боже́ственная и уясня́я му́дростно Христо́во к нам от Де́вы Рождество́ неизрече́нное.

Слава: Се пита́еши оби́льно му́дрыми уче́ньми и кра́сными песнопе́нии по́мыслы на́ша и исполня́еши сла́дости боже́ственнейшия, Рома́не богогла́се.

И ныне: Всех еси́ во́инств вы́шши, Де́во, тех бо Соде́теля, Сы́на Бо́жия, зачала́ еси́ во утро́бе и, ро́ждши, пребыва́еши Присноде́ва.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Седа́лен

глас 5

Насажде́н, я́коже дре́во, о́тче блаже́нне, при исхо́дищих вод по́стнических, Боже́ственным соде́йством плоды́ боле́зней твои́х во вре́мя я́вственно Садоде́лателю и Творцу́ отда́л еси́. Сего́ ра́ди святу́ю твою́ пое́м па́мять, честву́юще тя, Рома́не преподо́бне.

Слава, и ныне: В Тебе́ та́инство тре́петное соверша́ется, Деви́це, Су́щаго Бо́га Сло́ва от Отца́ в ложесна́х зачала́ еси́, и ражда́еши па́че естества́ Челове́ка соверше́нна.

Песнь 4

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Прия́телище* был еси́ Боже́ственнаго Ду́ха и огнедохнове́нная уста́, возглаша́ющая боже́ственная песнопе́ния и наслажда́ющая ду́ши, Рома́не, притека́ющих ти.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Я́ко цевни́ца* ты был еси́ Небе́сная и гусль, вся́кую к себе́ влеку́щи мысль повестьми́ твои́ми и кра́сными твои́ми песнопе́нии.

Слава: Благода́ть дхне и всели́ся в светоно́сную твою́ ду́шу, Вседе́тельнаго и Пресвята́го Ду́ха, прехва́льне, и тя прия́телище и му́дра боговеща́теля соде́ла.

И ныне: Яд излия́ в прама́терния у́бо слу́хи змий, но Ты, Чи́стая, сего́ истрясла́ еси́, Арха́нгеловым гла́сом заче́нши и ро́ждши Христа́.

Песнь 5

Ирмос: Бо́жиим Све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих* Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Я́ко благоле́пнейшо святи́лище, сосу́д я́ко чисте́йший, Уте́шителева благода́ть обре́тши тя, Рома́не богому́дре, храм соде́ла, све́том укра́шен, и всели́ся.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Воплоще́ннаго Сы́на Бо́жия Ро́ждшая и́стинно твою́ ду́шу просвети́ и ум Боже́ственнаго зна́ния испо́лни, в нощи́ предста́вши тебе́, Присноде́ва.

Слава: Списа́ньми твои́х свяще́нных слове́с, приснопа́мятне, яви́вся всем вои́стину сладча́йший, вся увеселя́еши, всех просвеща́я ум и вся науча́я зна́нию спаси́тельному.

И ныне: Свет ро́ждшая, `Отчее Сло́во Присносу́щное, Чи́стая, свеща́тельными* моли́твами Твои́ми просвети́ ум мой и отжени́ тьму души́ моея́, Пречи́стая Влады́чице.

Песнь 6

Ирмос: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Просвеще́ния исполня́емь и к высоте́ доброде́телей Боже́ственно возводи́мь, небре́гл еси́ о всех земны́х: и столп Небе́сный, и свети́льник благоче́стия был еси́.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Пло́ти увяди́л еси́ жела́ния и ду́шу твою́ украси́л еси́ светле́йшими чистоты́ озаре́ньми, и добро́ту рачи́тельную доброде́телей благоле́пием обложи́л еси́.

Слава: Возненави́дев привре́менное, и су́етное, и гнило́е, и те́чное наслажде́ние, к хра́му Богоро́дицы прилежа́, ум освяти́л еси́, и ду́шу, и те́ло, достосла́вне.

И ныне: Вси предзря́ще проро́цы све́тло бу́дущее по́слежди от Де́вы, Христе́ мой, Твое́ на земли́ пренепоро́чное Рождество́, я́вственно богови́дцы провеща́ша.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Конда́к

глас 8

Боже́ственными доброде́тельми ду́ха измла́да украси́вся, Рома́не прему́дре, Це́ркви Христо́ве пречестно́е украше́ние был еси́: пе́нием бо прекра́сным украси́в ю, блаже́нне. Тем мо́лим тя: пода́ждь жела́ющим боже́ственнаго дарова́ния твоего́, я́ко да вопие́м ти: ра́дуйся, о́тче преблаже́нне, красото́ церко́вная.

И́кос

Возлюби́в, преподо́бне, Христо́вы Боже́ственныя за́поведи, и возненави́дев ми́ра сего́ наслажде́ние, прише́л еси́ усе́рдно к Тому́, и был еси́ свети́льник просвеща́я концы́ блиста́нием духо́вным; тем припа́дая молю́ тя: просвети́ мои́ о́чи душе́внии, воспе́ти твоя́ по́двиги, поще́ние, и бде́ние, и сле́зы, боле́зни и изможде́ние те́ла, блаже́нныя ра́ди бу́дущия жи́зни, ея́же ны́не наслажда́ешися, моли́ непреста́нно о всех нас.

Песнь 7

Ирмос: `Отроцы в Вавило́не пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Богоро́дицу Мари́ю богому́дра име́л еси́ Учи́теля, вразумля́ющую тя, и науча́ющую, и пе́ти повелева́ющую: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Возсия́л еси́ в ми́ре, я́ко светле́йшее со́лнце, Рома́не богому́дре, и све́тло просвеща́я ве́рою зову́щия: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Слава: Твои́х глаго́л веща́ние вселе́нную испо́лни и красно́ песнопе́ти Христу́ челове́ки научи́: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

И ныне: Ны́не блажа́т Тя вси ро́ди челове́честии, Богоро́дице Чи́стая, я́коже прорекла́ еси́, и ве́рою сла́вят: благослове́н, Пречи́стая, Плод чре́ва Твоего́.

Песнь 8

Ирмос: За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши, предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное, и, совоку́плени, и́мже не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху песнь: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся ве́ки.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Всю ми́ра красоту́, и сла́дость, и сла́ву оттря́с, ду́шу твою́ впери́л* еси́ к Вы́шним лико́м, к та́мошним сла́вам и све́тлостям, му́дре, к добро́там неизрече́нным, к пребыва́нием та́мошним, к све́ту Богонача́лия, зовя́: Тя превозно́сим, Христе́, во ве́ки.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Боже́ственным жела́нием распаля́емь, восхожде́ния положи́л еси́ в се́рдцы твое́м и безпло́тное во пло́ти житие́ стяжа́л еси́. `Ангельским чино́м подо́бяся, му́дре, та́мо су́щая возлюби́л еси́ в ми́ре песнопе́ния, ве́рою, Рома́не, взыва́я: Тя превозно́сим, Христе́, во ве́ки.

Слава: Высоковеща́нием боже́ственных твои́х и сладча́йших слове́с, блаже́нне Рома́не, всяк по́мысл весели́ши челове́ков и услажда́еши, я́коже не́кий пита́тель богатотво́рный, и просвеща́еши све́тло и науча́еши вопи́ти: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те во вся ве́ки.

И ныне: Равнобо́жием прельсти́в мя, человекоуби́йца, змий лука́внейший, я́ко пле́нника, исхити́ сла́дости ра́йския, но Влады́ка, естество́м Сын Бо́жий, вопло́щся, прии́де от Де́вы Мари́и, и взят мя на высоту́, обожи́в: Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Безсе́меннаго зача́тия Рождество́ несказа́нное, Ма́тере Безму́жныя нетле́нен Плод: Бо́жие бо рожде́ние обновля́ет естества́. Те́мже Тя вси ро́ди, я́ко Богоневе́стную Ма́терь, правосла́вно велича́ем.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

Го́рнейшим*, сла́вне, лико́м совокупи́лся еси́ безпло́тным, иде́же неизрече́нная пребыва́ет ра́дость и всегда́шнее наслажде́ние, иде́же о́ный Богонача́лия свет есть и весе́лие, иде́же неизглаго́ланная сла́ва, блаже́ннейше.

Припев: Преподобне отче Романе, моли Бога о нас.

С пра́ведными внутрь Боже́ственныя сла́вы всели́вся, зри́ши красоту́ неизрече́нную о́ную, зри́ши сла́дость неконча́емую, зри́ши добро́ты Небе́сныя, и́стинно жела́нныя, му́дре, ви́диши патриа́рхов ли́ки, Рома́не сла́вне.

Слава: Твою́ светоно́сную па́мять ве́рно соверша́ющия от бед изба́ви моли́твами твои́ми, богому́дре, и от вся́каго вреда́, Рома́не, и ско́рби чужда́го и Небе́сныя сла́вы получи́ти сподо́би и Ца́рствия Го́рняго*, блаже́ннейше.

И ныне: От дре́вняго паде́ния челове́ческий род первозда́ннаго бысть тле́нен, Де́во Богоро́дице, и порабоще́н страстьми́ грехо́вными, но из Тебе́ рожде́йся Преблаги́й Бог Свои́м благоутро́бием того́ воззва́.

Молитва

Преподо́бне о́тче Рома́не! Воззри́ на нас ми́лостивно и к земли́ приве́рженных возведи́ к высоте́ Небе́сней. Ты горе́ на Небеси́, мы на земли́ ни́зу, удале́ны от тебе́, не толи́ко ме́стом, ели́ко грехми́ свои́ми и беззако́нии, но к тебе́ прибега́ем и взыва́ем: наста́ви нас ходи́ти путе́м твои́м, вразуми́ и руково́дствуй.

Вся твоя́ свята́я жизнь бысть зерца́лом вся́кия доброде́тели. Не преста́ни, уго́дниче Бо́жий, о нас вопия́ ко Го́споду.

Испроси́ предста́тельством твои́м у Всеми́лостиваго Бо́га на́шего мир Це́ркви Его́, под зна́мением Креста́ вои́нствующей, согла́сие в ве́ре и единому́дрие, суему́дрия же и раско́лов истребле́ние, утвержде́ние во благи́х де́лех, больны́м исцеле́ние, печа́льным утеше́ние, оби́женным заступле́ние, бе́дствующим по́мощь. Не посрами́ нас, к тебе́ с ве́рою притека́ющих.

Читайте также:  Кафедральный собор в калининграде, адрес, как доехать

Вси правосла́внии христиа́не, твои́ми чудесы́ испо́лненнии и ми́лостями облагоде́тельствованнии, испове́дуют тя бы́ти своего́ покрови́теля и засту́пника. Яви́ дре́вния ми́лости твоя́, и и́хже отце́м вспомоществова́л еси́, не отри́ни и нас, чад их, стопа́ми их к тебе́ ше́ствующих.

Предстоя́ще всечестне́й ико́не твое́й, я́ко тебе́ жи́ву су́щу, припа́даем и мо́лимся: приими́ моле́ния на́ша и вознеси́ их на же́ртвенник благоутро́бия Бо́жия, да прии́мем тобо́ю благода́ть и благовре́менную в ну́ждех на́ших по́мощь. Укрепи́ на́ше малоду́шие и утверди́ нас в ве́ре, да несомне́нно упова́ем получи́ти вся блага́я от благосе́рдия Влады́ки моли́твами твои́ми.

О превели́кий уго́дниче Бо́жий! Всем нам, с ве́рою притека́ющим к тебе́, помози́ предста́тельством твои́м ко Го́споду и всех нас упра́ви в ми́ре и пока́янии сконча́ти живо́т наш и пресели́тися со упова́нием в блаже́нныя не́дра Авраа́мова, иде́же ты ра́достно во труде́х и по́двизех ны́не почива́еши, прославля́я со все́ми святы́ми Бо́га, в Тро́ице сла́вимаго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно*, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник: http://velib.com/read_book/bez_avtora/svjatye_pokroviteli_iskusstva/prepodobnyjj_roman_sladkopevec_12/

Молитвы о покровительстве певчих, о помощи в духовном пении и чтении

Божией Матери пред Ее иконою «Попская»
(В Православной Церкви Божья Матерь считается покровительницей певчих, а поэтому икону Ее всегда ставили в певческих школах.

У греческих певцов нотная наука называлась поповское искусство, а поэтому и икона Покровительницы певчих называлась Попскою.

У Божественного Младенца перстосложение изображалось такое, каким начальник хора подавал знак к пению.)

Молитва

Царице моя преблагая, надеждо моя Богородице, приятелище сирым и странным заступнице, бедствующих помоще и озлобляемых покрове, зриши мою напасть, зриши мою скорбь: отвсюду искушением одержим есмь, а заступающаго несть.

Ты убо Сама помози ми яко немощну, окорми мя яко странна, настави яко заблуждша, уврачуй и спаси яко безнадежна. Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся и Тобою хвалимся, Твои бо есмы раби, да не постыдимся.

Под Твою милость прибегаем, Богородице Дево, молении наших не презри в скорбех, но от бед избави нас, Едина чистая и благословенная. Аминь.

Тропарь, глас 4

К Богородице прилежно ныне притецем, грешнии и смиреннии, и припадем, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, помози, на ны милосердовавши: потщися, погибаем от множества прегрешений, не отврати Твоя рабы тщи, Тя бо и едину надежду имамы.

Кондак, глас 6

Предстательство христиан непостыдное ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву, и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Ин кондак, глас 8

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице, но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Преславная Приснодево, Мати Христа Бога принеси нашу молитву Сыну Твоему и Богу нашему, да спасет Тобою души наша. Все упование мое на Тя возлагаю, Мати Божия, сохрани мя под кровом Твоим.

Богородице Дево, не презри мене грешнаго, требующа Твоея помощи и Твоего заступления, на Тя бо упова душа моя, и помилуй мя.

Припевы

Спаси от бед рабы Твоя, Богородице, яко вси по Бозе к Тебе прибегаем, яко нерушимей стене и предстательству. Призри благосердием, Всепетая Богородице, на мое лютое телесе озлобление, и исцели души моея болезнь.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.

———————————————————————-

Преподобному Роману СладкопевцуСвятой Роман не знал грамоты, но разумом своим он стремился к Богу, Клирики, роптавшие на него, учинили ему унижение. Роман плача и молясь Богородице, просил у Нее заступления. Богородица явилась ему во сне, вложила в уста ему хартию, после чего Роман воспевал сладким голосом кондаки, премудрость потекла у него, как река. Он составил множество кондаков.

Молитва

О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Романе, не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых и благоприятных молитвах к Богу: помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя: поминай нас недостойных у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши, не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со безплотными лики, с небесными силами, у престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится, ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу: Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Тропарь преподобному, глас 8

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу приим бо крест последовал еси Христу, и дея учил еси презирати убо плоть, приходит бо: прилежати же о души, вещи безсмертней: тем же и со Ангелы срадуется, преподобне Романе, дух твой.

Кондак, глас 8

Божественными добродетельми духа измлада украсився. Романе, премудре, Церкви Христово пречестное украшение был еси: пением бо прекрасным украсив ю, блаженне. Тем молим тя: подаждь желающим Божественнаго дарования твоего, яко да вопием ти: радуйся, отче преблаженне, красото церковная.

Величание преподобному

Ублажаем тя, преподобне отче Романе, и чтем святую память твою, наставниче монахов и собеседниче Ангелов.Copyright © Православная-Библиотека.Ru 2009-2017
Все права защищены.

Источник: https://www.pravoslavnaya-biblioteka.ru/molitvoslov/molitvy-o-pokrovitelstve-pevchikh-o-pomoshchi-v-dukhovnom-penii-i-chtenii.html

Преподобный Роман Сладкопевец

Преподобный Роман Сладкопевец, Константинопольский, диакон

Пре­по­доб­ный Ро­ман Слад­ко­пев­ец, был по про­ис­хож­де­нию гре­ком и ро­дил­ся в се­ре­дине V сто­ле­тия в си­рий­ском го­ро­де Еме­се. По­лу­чив об­ра­зо­ва­ние, он стал диа­ко­ном в Вос­кре­сен­ском хра­ме в го­ро­де Бей­ру­те. При им­пе­ра­то­ре Ана­ста­сии Ди­ко­ре (401–518 гг.) он пе­ре­ехал в Кон­стан­ти­но­поль и стал кли­ри­ком при пат­ри­ар­шем хра­ме Свя­той Со­фии.

Он усерд­но по­мо­гал при бо­го­слу­же­ни­ях, хо­тя не от­ли­чал­ся ни го­ло­сом, ни слу­хом. Од­на­ко пат­ри­арх Ев­фи­мий лю­бил Ро­ма­на и да­же при­бли­зил его к се­бе за его ис­крен­нюю ве­ру и доб­ро­де­тель­ную жизнь.

Рас­по­ло­же­ние пат­ри­ар­ха к свя­то­му Ро­ма­ну воз­бу­ди­ло про­тив него несколь­ких со­бор­ных кли­ри­ков, ко­то­рые ста­ли его при­тес­нять. На од­ном из пре­дрож­де­ствен­ских бо­го­слу­же­ний эти кли­ри­ки вы­толк­ну­ли Ро­ма­на на ам­вон хра­ма и за­ста­ви­ли петь.

Храм был пе­ре­пол­нен бо­го­моль­ца­ми, слу­жил сам пат­ри­арх в при­сут­ствии им­пе­ра­то­ра и при­двор­ной сви­ты. Сму­щен­ный и на­пу­ган­ный, свя­той Ро­ман сво­им дро­жа­щим го­ло­сом и невнят­ным пе­ни­ем все­на­род­но осра­мил­ся.

При­дя до­мой со­вер­шен­но по­дав­лен­ным, свя­той Ро­ман но­чью дол­го и на­пря­жен­но мо­лил­ся пе­ред ико­ной Бо­жи­ей Ма­те­ри, из­ли­вая свою скорбь. Бо­го­ро­ди­ца яви­лась ему, по­да­ла бу­маж­ный сви­ток и ве­ле­ла съесть его. И вот со­вер­ши­лось чу­до: Ро­ман по­лу­чил кра­си­вый, ме­ло­дич­ный го­лос и од­новре­мен­но ещё и по­э­ти­че­ский дар.

В при­ли­ве вдох­но­ве­ния он тут же со­ста­вил свой зна­ме­ни­тый кондак празд­ни­ка Рож­де­ства Хри­сто­ва: «Де­ва днесь Пре­су­ще­ствен­на­го раж­да­ет, и зем­ля вер­теп Непри­ступ­но­му при­но­сит; Ан­ге­ли с пас­тырь­ми сла­во­сло­вят, вол­сви же со звез­дою пу­те­ше­ству­ют; нас бо ра­ди ро­ди­ся От­ро­ча Мла­до, Пре­веч­ный Бог».

На сле­ду­ю­щий день свя­той Ро­ман при­шел в храм к все­нощ­ной под Рож­де­ство Хри­сто­во. Он на­сто­ял, чтобы ему раз­ре­ши­ли сно­ва спеть на ам­воне, и на этот раз так пре­крас­но спел со­став­лен­ный им гимн «Де­ва днесь», что вы­звал все­об­щий вос­торг.

Им­пе­ра­тор и пат­ри­арх бла­го­да­ри­ли свя­то­го Ро­ма­на, а лю­ди на­зва­ли его Слад­ко­пев­цем. С тех пор свя­той Ро­ман укра­шал бо­го­слу­же­ния сво­им див­ным пе­ни­ем и вдох­но­вен­ны­ми мо­лит­ва­ми.

Лю­би­мый все­ми, свя­той Ро­ман стал учи­те­лем пе­ния в Кон­стан­ти­но­по­ле и вы­со­ко под­нял бла­го­ле­пие пра­во­слав­ных бо­го­слу­же­ний. За свой по­э­ти­че­ский дар он за­нял по­чет­ное ме­сто сре­ди цер­ков­ных пес­но­пис­цев. Ему при­пи­сы­ва­ют бо­лее ты­ся­чи мо­литв и гим­нов на раз­лич­ные празд­ни­ки.

В осо­бен­но­сти сла­вит­ся ака­фист Бла­го­ве­ще­нию Бо­жи­ей Ма­те­ри, ко­то­рый по­ет­ся в пя­тую суб­бо­ту Ве­ли­ко­го по­ста. По его об­раз­цу со­став­ля­лись про­чие ака­фи­сты. Скон­чал­ся пре­по­доб­ный Ро­ман в 556 го­ду.

Преподобный Роман, прозванный «Сладкопевцем»

Тропарь преподобнаго Романа Сладкопевца

глас 8

В тебе, отче, известно спасеся еже по образу:/ приим бо крест, последовал еси Христу/ и, действуя, учил еси презирати убо плоть, преходит бо,/ прилежати же о души вещи безсмертней./ Темже и со Ангелы срадуется, преподобне Романе, дух твой.

Кондак преподобнаго Романа Сладкопевца

глас 8

Божественными добродетельми духа/ измлада украсився, Романе премудре,/ Церкви Христове пречестное украшение был еси:/ пением бо прекрасным украсив ю, блаженне./ Тем молим тя: подаждь желающим Божественнаго дарования твоего,/ яко да вопием ти:/ радуйся, отче преблаженне, красото церковная.

Молитва преподобному Роману Сладкопевцу

Преподобне отче Романе! Воззри на нас милостивно и к земли приверженных возведи к высоте небесней. Ты горе на небеси, мы на земли низу, удалены от тебе, не толико местом, елико грехми своими и беззаконии, но к тебе прибегаем и взываем: настави нас ходити путем твоим, вразуми и руководствуй.

Вся твоя святая жизнь бысть зерцалом всякия добродетели. Не престани, угодниче Божий, о нас вопия ко Господу.

Испроси предстательством своим у Всемилостиваго Бога нашего мир Церкви Его, под знамением креста воинствующей, согласие в вере и единомудрие, суемудрия же и расколов истребление, утверждение во благих делех, больным исцеление, печальным утешение, обиженным заступление, бедствующим помощь. Не посрами нас, к тебе с верою притекающих.

Вси православнии христиане, твоими чудесы исполненнии и милостями облагодетельствованнии, исповедуют тя быти своего покровителя и заступника. Яви древния милости твоя, и ихже отцем всепомоществовал еси, не отрини и нас, чад их, стопами их к тебе шествующих.

Предстояще всечестней иконе твоей, яко тебе живу сущу, припадаем и молимся: приими моления наша и вознеси их на жертвенник благоутробия Божия, да приимем тобою благодать и благовременную в нуждех наших помощь. Укрепи наше малодушие и утверди нас в вере, да несомненно уповаем получити вся благая от благосердия Владыки молитвами твоими.

О, превеликий угодниче Божий! Всем нам, с верою притекающим к тебе, помози предстательством твоим ко Господу, и всех нас управи в мире и покаянии скончати живот наш и преселитися со упованием в блаженныя недра Авраамова, идеже ты радостно во трудех и подвизех ныне почиваеши, прославляя со всеми святыми Бога, в Троице славимаго, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Труды преподобного Романа Сладкопеваца »

Источник: http://www.brooklyn-church.org/prepodobnyj-roman-sladkopevec.html

Ссылка на основную публикацию